۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
سازمان حمایت؛ مسئول گرانی‌ مواد پروتئینی!
رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران عنوان کرد

سازمان حمایت؛ مسئول گرانی‌ مواد پروتئینی!

مدیحی، رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات با انتقاد از عدم پاسخگویی سازمان حمایت از گرانی شدید مرغ و گوشت، عامل اصلی نبود نظارت را سازمان حمایت از مصرف‌کننده معرفی کرد.

به گزارش بازار، ناصر مدیحی طامه به تشریح کارکرد تعزیرات در مبارزه با گران فروشی پرداخت و گفت: با همراهی نائب رئیس اتاق اصناف از کشتارگاه ها و مرغداری ها بازدید و درک تولیدکنندگان را شناختیم و به ستاد تنظیم بازار در دولت هم اعلام کردیم ولی ظاهرا گوش شنوایی نبود.

وی افزود: ما از مسئولان ذی ربط خواستیم با ما به کف خیابان بیایند و صحبت های مردم را بشنوند و تخلف را از نزدیک ببینند تا بدانند چگونه باید با متخلفان برخورد کنند.

قرارگاه مرغ و قیمت های بی قرار
مدیحی طامه با اشاره به ایجاد قرارگاه مرغ و اما و اگرهای فراوانی که از آذرماه نسبت به بحث مرغ و تخم مرغ مطرح بود، اظهار کرد: مرغداران دغدغه های بسیاری دارند چون با موجود زنده طرف هستند چون نمی توان همزمان با جوجه ریزی، منتظرِ نهاده هم ماند!

وی با ذکر مثالی از یکی از گشت های شهرستان که از سه مرغداریِ متعلق به یک نفر بازدید کرده است، گفت: این فرد ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاشته است و نمی تواند منتظر باشد تا نهاده برسد؛ پس باید نهاده را از بازار آزاد تهیه کند.

نهاده دولتی سراز بازار آزاد درآورد
مدیحی طامه با اعلام اینکه واردات همه نهاده ها کاملا دولتی است و معنا و مفهوم بازار آزاد در این بین، چیزی جز رانت و رانت بازی نیست، تصریح کرد: در حوزه رقابت قیمت مرغ به زیر ۳۰ تومان می رسد ولی مرغداران می گویند، برای رساندن بارِ نهاده، مبلغی اضافه تر از بارنامه از ان ها طلب می شود.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، ابراز امیدواری کرد با توجه به شناختی که از رئیسی وجود دارد، دولت جدید درد تولیدکنندگان را بشناسد و حتما مسئولانِ سیستمی، پس از گذرانِ یک آزمون تاییدیه، برای مدیریت گمارده شوند.

سازمان حمایت سرخود عمل می کند
مدیحی طامه با اشاره به اینکه با وجود ثبات نسبی در قیمت دلار، چه اتفاقی افتاده است که نهاده ها تا حد بالایی گران شده است، افزود: سازمان حمایت، اصلی ترین دستگاه ناظر است ولی متاسفانه تا امروز به هیچ کجا جوابگو نبوده است.

وی اضافه کرد: حتی آقای تابش به عنوان بالاترین مقام در سازمان حمایت بخشنامه ای صادر کرده است که کارشناسان صمت و بازرسان اصناف حق تهیه گزارش از فروشگاه های زنجیره ای را ندارند؛ چراکه می خواهند گزارش تخلف را ابتدا آنالیز کرده و سپس به تعزیرات ارائه دهند!

کد خبر: ۱۰۰٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha