۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
لزوم حمایت جدی از تجارت خارجی بخش خصوصی/هزینه حمل و نقل کالاهای صادراتی بالاست
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر مطرح کرد

لزوم حمایت جدی از تجارت خارجی بخش خصوصی/هزینه حمل و نقل کالاهای صادراتی بالاست

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت جدی از تجارت خارجی بخش خصوصی گفت: هزینه حمل و نقل کالاهای صادراتی بسیار بالاست که باید تدبیر شود.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر نقش فعالان بخش خصوصی در تولید و ایجاد اشتغال اظهار داشت: بخش خصوصی چنانچه مورد حمایت جدی قرار گیرد می‌تواند در رونق تولید و نهایتا ایجاد اشتغال پایدار به توفیقات زیادی برسد و موجبات بهبود وضعیت معیشتی خانوارها شود.

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه تجارت خارجی است و با توجه به اینکه مرز طولانی با دریای خلیج فارس داریم و همچنین با توجه به بنادر صادراتی، باید نهایت بهره‌وری را از این موقعیت داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در سال‌های اخیر عملکرد شفاف و قابل قبولی داشته و در بحث صادرات و تجارت خارجی دستاوردهای مناسبی داشته‌ایم و امیدواریم در سال جاری نیز با استقرار دولت سیزدهم و با حمایت از بخش خصوصی، شاهد شتاب گرفتن حرکت بخش خصوصی در صادرات باشیم.

گزردازی خواستار حمایت جدی از تجارت خارجی بخش خصوصی شد و تاکید کرد: هزینه حمل و نقل کالاهای صادراتی بسیار بالاست و این مساله موجبات بروز مشکل برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان شده و از مسئولان دولتی انتظار داریم در این حوزه ورود کرده و مشکل را رفع کنند.

وی ابراز داشت: هزینه حمل و نقل برخی کالاها از هزینه‌های تولید و عمل‌آوری آن بیشتر است و اگر این روند ادامه یابد، مشکلات جدی و اساسی به وجود می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر افزود: هزینه حمل زمینی برخی کالاها به مقصد روسیه و همسایگان شمالی بسیار بالا و برای هر کانتینر بیشتر از ۷.۵ هزار دلار است که باید تدبیر اساسی برای این موضوع صورت گیرد.

گزدرازی اضافه کرد: در زمینه صادرات خرما به برخی کشورها از جمله قطر و بنگلادش، رایزنی‌های خوبی صورت گرفته و امسال انتظار داریم بخش زیادی از خرمای استان بوشهر صادر شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha