۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ به ۴۳.۵ میلیون تن رسید

تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ به ۴۳.۵ میلیون تن رسید

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ سنگ آهن طی ۱۱ ماهه سال ۹۸، حدود ۴ درصد رشد یافت و از ۴۳.۵ میلیون تولید تن عبور کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان بهمن، ۴۳ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۳۶ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۲۳۶ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۴ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۹۸۲ تن، «چادرملو» ۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۱۸۷ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۴ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۷۷۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۴ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۷۰۱ تن، «گهر زمین» ۴ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۳۶ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۱۱۹ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۰۱ تن، «صبا نور» یک میلیون و ۴۳ هزار و ۱۴۱ تن و «جلال آباد» ۴۶۰ هزار و ۶۹۴ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

تولید بیش از ۲۴.۸ میلیون تن گندله

۶ شرکت بزرگ گندله ساز (چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، اپال پارسیان سنگان، صنایع معدنی فولاد سنگان و صبانور) از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۸، حدود ۲۴ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۳۱۰ تن گندله سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۷ (۲۵ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۸۹ تن)، یک درصد کاهش نشان می دهد.

تولید بیش از ۳.۷ میلیون تن دانه بندی

بنا به این گزارش، ۵ شرکت بزرگ معدنی طی ۱۱ ماهه سال ۹۸ حدود ۳ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۴۰ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند. این رقم نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته (۶ میلیون و ۴ هزار و ۱۲۳ تن)، ۳۸ درصد کاهش نشان می دهد.

از این میزان، شرکت های صبانور «یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۸۴۷ تن»، فلات مرکزی «۷۵۸ هزار و ۹۴۰ تن»، چادرملو «۴۵۴ هزار و ۳۰۰ تن»، سنگ آهن مرکزی «۳۸۶ هزار و ۳۷۵ تن» و سنگ آهن سنگان «۲۴۷ هزار و ۴۷۷ تن» دانه بندی تولید کردند.

کد خبر: ۱۰٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha