۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
زمینه صادرات دام زنده مازاد دامداران ایلامی فراهم شود
نماینده مردم ایلام در مجلس:

زمینه صادرات دام زنده مازاد دامداران ایلامی فراهم شود

ایلام- فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مشکلات عشایر استان، گفت: زمینه صادرات دام زنده مازاد دامداران باید فراهم شود.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عشایر و دامداران استان ایلام قشری مولد در تولید و اشتغال پایدار هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری استان با بهره مندی از یک میلیون و ۴۸۰ هزار راس دام نقش مهمی در تولید گوشت قرمز و سایر تولیدات دامی دارد، افزود: آمارها می گوید عشایر استان ایلام سالانه بیش از هشت هزار تن گوشت و ۴۶۰ تن روغن حیوانی به بازارها عرضه می کنند.

فلاحی بیان کرد: خشکسالی های کم سابقه امسال و نوسانات بازار برای عشایر مشکل ساز شده است.

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: هم اکنون نهاده ها و علوفه های دام برای عشایر و دامداران بسیار گران قیمت است، با توجه به این که دام ها نیز اکنون به فروش نمی رسند، عشایر و دامداران استان با مشکل مواجه شده اند.

وی گفت: عشایر و دامداران اسان در صورت حمایت به راحتی می توانند میزان تولیدات خود را دو برابر کنند.

فلاحی با اشاره به اینکه طبق گفته مسئولان امور عشایری، در بحث نهاده‌های دامی عشایر، سهم ایلام از وزارتخانه اخذ شده و ماهیانه بین عشایر توزیع می شود، افزود: قرار است در بحث خرید دام مازاد عشایر در هفته آینده با هماهنگی و پشتیبانی امور دام نسبت به خرید دام مازاد اقدام شود.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سایه تلاش‌های مسئولان امور عشایری و نمایندگان مجوزهایی در زمینه صادرات دام زنده مازاد اخذ شده تا دامداران و عشایر استان بتوانند مازاد دام خود را به فروش برسانند.

ارزش اقتصادی محصولات تولیدی عشایر ایلام سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان است که با حمایت از آنها می توان سرانه تولید این قشر را افزایش داد.

کد خبر: ۱۰۰٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha