۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
عمر ماشین‌آلات صنعت نساجی در زنجان بالا است
رئیس خانه صنعت زنجان:

عمر ماشین‌آلات صنعت نساجی در زنجان بالا است

زنجان- نباتچیان، رئیس خانه صنعت زنجان گفت: صنعت نساجی استان در حال عبور از روزهای جوانی است ولی عمر ماشین‌آلات این صنعت بالا بوده و باید نوسازی شوند. 

سید سجاد نباتچیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنعت نساجی زنجان به حمایت نیاز دارد، گفت: صنعت نساجی ایران صنعت پیری بوده و ماشین‌آلات آن قدیمی شده است.

وی بابیان اینکه صنعت نساجی استان زنجان در حال عبور از روزهای جوانی است، اظهار کرد: صنعت نساجی صنعت کارگر بر و اشتغال‌زایی است ولی عمر ماشین‌آلات و تجهیزات این صنعت در این استان بالا است و باید نوسازی شوند. 

رئیس خانه صنعت زنجان بابیان اینکه برای زنده کردن صنعت نساجی باید موضوع سرمایه‌گذاری  به جد موردتوجه قرار گیرد، گفت: باید برای جذب سرمایه‌گذاران در این صنعت فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن کرد و موانع بر سر راه آنها برداشته شده و حمایت‌های لازم صورت گیرد. 

نباتچیان تأکید کرد: قاچاق کالا و ورود بی‌رویه کالاهای خارجی به مناطق آزاد و ویژه، فعال نبودن تشکل‌ها و انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک از مشکلات واحدهای تولیدی در استان است و باید انجمن صنفی صنایع نساجی در استان تشکیل شود. 

وی کیفیت پایین مواد اولیه با مشکل نژاد پنبه و تولید سنتی تخصیص دیرهنگام ارز به واحدها جهت واردات مواد اولیه و مشکلات ثبت سفارش و تعلل در فرآیندهای سرمایه‌گذاری کشور و فرسودگی ماشین آلات از دیگر مشکلات واحدهای نساجی در استان است.

رئیس خانه صنعت زنجان ابراز داشت: باید فرآیند جذب سرمایه‌گذار در صنعت نساجی زنجان تسهیل  شود و در راستای تحقق شعار سال باید بخش دولتی حمایت لازم از سرمایه‌گذاران داشته باشد. 

نباتچیان تصریح کرد: در استان زنجان بیش از پنج هزار نفر در صنعت نساجی فعالیت می‌کنند و در شهریورماه سال جاری هم با بهره‌برداری از شرکت سر جین بافت در شهرک صنعتی زنجان اشتغال بخش نساجی افزایش می‌یابد. 

کد خبر: ۱۰۰٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha