۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور از امروز| تمام فرآیندهای قانونی طی شده است!
«بازار» گزارش می دهد

افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور از امروز| تمام فرآیندهای قانونی طی شده است!

سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران از افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتورهای دیزلی و بنزینی خبر داد و گفت: شرکت های تولید کننده روغن این افزایش قیمت را از امروز اعمال کردند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی، «داود سعادتی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» افزود: از اوایل سال جاری توزیع روغن موتور در بازار کم شده بود و شنیده های ما این بود که کارخانه ها به دنبال افزایش قیمت روغن موتورهای پرمصرف هستند و پس از تایید سازمان حمایت امروز قیمت روغن موتور ۴۱ درصد افزایش یافت.

سال گذشته هم روغن موتور دیزلی ۵۳ درصد و روغن موتور بنزینی ۴۱ درصد افزایش یافته بود
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران خاطرنشان کرد: از آنجا که روغن های صنعتی شامل قیمت گذاری نیستند، لذا کارخانه های تولید کننده روغن امسال قیمت روغن های صنعتی را ۳۵ درصد افزایش دادند و سال گذشته نیز تولید کنندگان قیمت روغن موتور دیزلی را ۵۳ درصد و قیمت روغن موتورهای بنزینی را ۴۰ درصد افزایش دادند.

وی یادآور شد: با تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اوایل آبان ماه سال گذشته مجوز افزایش قیمت ۵۳ درصدی روغن‌های دیزلی و ۴۰ درصدی روغن‌های بنزینی را برای مصرف کنندگان داخلی این محصولات صادر شد و پس از گذشت ۸ ماه، بار دیگر قیمت روغن موتور های دیزلی و بنزینی ۴۱ درصد افزایش یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران تاکید کرد: انتظار داریم با افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور، توزیع روغن که از اوایل سال جاری در بازار کاهش یافته بود بار دیگر بدون محدودیت به صورت گسترده توسط شرکت های تولید کنندگان در بازار توزیع شود.

از آنجا که کارخانه های تولید روغن موتور به دنبال افزایش قیمت روغن بودند، لذا از سه ماه پیش عرضه روغن را در بازار کم کردند و این در کمبود برخی از روغن های موتور در بازار بسیار تاثیرگذار بود

سعادتی نژاد اظهار داشت: از آنجا که کارخانه های تولید روغن موتور به دنبال افزایش قیمت روغن بودند، لذا از سه ماه پیش عرضه روغن را در بازار کم کردند و این در کمبود برخی از روغن های موتور در بازار بسیار تاثیرگذار بود.

افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور از امروز| تمام فرآیندهای قانونی طی شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت ۴۱ درصدی روغن موتور به فروشندگان روغن و سرویس کاران خودروهای بنزینی و دیزلی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: به اعضای اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران ابلاغ شده که قیمت روغن از روز دوشنبه چهارم مرداد ماه سال جاری ۴۱ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنجرگیران تهران تاکید کرد: برای تامین روغن مورد نیاز بازار باید کارخانه های تولید کننده روغن توزیع خود را به صورت مویرگی همانند گذشته افزایش دهند، تا کمبود برخی از روغن موتورها که در بازار کاملا مشهود بود، برطرف شود.

خرید و فروش لاستیک سواری روال عادی  گرفته و کمبودی در بازار وجود ندارد 
سعادتی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص وضعیت بازار لاستیک نیز گفت: وضعیت خرید و فروش لاستیک سواری به روال عادی در بازار در جریان است و کمبودی در بازار وجود ندارد و تقریبا می توان گفت عرضه و تقاضا در بازار حالت متعادلی دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران با بیان اینکه بازار لاستیک کشش افزایش قیمت را ندارد گفت: در حال حاضر قیمت لاستیک کارخانه با بازار آنچنان تفاوتی ندارد و با توجه به افزایش تولید لاستیک در کارخانه های داخلی، بیشتر لاستیک های تولید در حال دپو شدن در کارخانجات هستند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان روغن خواستار افزایش بیشتر قیمت روغن موتور بودند، اظهار داشت: هرچند که کارخانه ها تولید کننده روغن موتور درخواست افزایش قیمت بیش از ۷۰ درصدی روغن موتور را داشتند، اما در نهایت سازمان حمایت با افزایش ۴۱ درصدی موافقت کرد.  

افزایش ۴۱ درصدی قیمت روغن موتور از امروز| تمام فرآیندهای قانونی طی شده است

افزایش قیمت روغن موتور تمام فرآیندهای قانونی را طی کرده است
خبرنگار بازار در گفتگو با «مهران حیدری» بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران درباره افزایش قیمت روغن موتور را جویا شد که وی در پاسخ گفت: افزایش قیمت روغن موتور تمام فرآیندهای قانونی را طی کرده است و با افزایش قیمت روغن توزیع آن نیز در بازار به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.

وی اظهار داشت: پایین بودن قیمت روغن در بازار سبب شده بود که توزیع کنندگان روغن موتور به اندازه کافی روغن توزیع نکنند، زیرا عده ای می دانستند که قیمت روغن افزایش خواهد یافت و از توزیع آن خودداری می کردند.

با مشخص شدن قیمت روغن، قیمت ها در بازار شفاف می شود و این در نهایت به نفع مصرف کنندگان است که روغن مورد نیاز خود را به قیمت واقعی بخرند و این از گرانفروشی جلوگیری خواهد کرد و دستگاههای نظارتی نیز بر قیمت فروش آن نظارت خواهند کرد

بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران بیان کرد: با مشخص شدن قیمت روغن، قیمت ها در بازار شفاف می شود و این در نهایت به نفع مصرف کنندگان است که روغن مورد نیاز خود را به قیمت واقعی بخرند و این از گرانفروشی جلوگیری خواهد کرد و دستگاههای نظارتی نیز بر قیمت فروش آن نظارت خواهند کرد.

حیدری یادآور شد: تولید کنندگان همواره روغن مورد نیاز مصرف کنندگان را در بازار توزیع کرده اند و هر هفته آمارهای آن نیز به دستگاه های نظارتی ارسال می شود و به نظر می رسد با مشخص شدن قیمت ها توزیع آن در بازار هیچ مشکلی نخواهد داشت.

بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران در پایان تصریح کرد: در تولید روغن موتور در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد و تولیدکنندگان به اندازه نیاز روغن موتور تولید می کنند و نباید در بازار کمبودی داشته باشیم و به هیچ عنوان مشکل تولید و توزیع نخواهیم داشت.

کد خبر: ۱۰۰٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha