۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
دست های پشت پرده قیمت بیت کوین را نوسانی می کنند| پیش بینی عبور قیمت از مرز ۴۰ هزار دلار!
کارشناسان در گفتگو با «بازار»:

دست های پشت پرده قیمت بیت کوین را نوسانی می کنند| پیش بینی عبور قیمت از مرز ۴۰ هزار دلار!

نوسان قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها درحالی اتفاق می افتد که به گفته کارشناسان دست های پشت پرده اعتباردهندگان بازار ارزهای مجازی باعث ایجاد افت و خیز در این بازار پُرسود به نفع آنها می شود.

اسدالله خسروی؛ بازار: سقوط بیت کوین به کانال ۲۰ هزار دلار در هفته گذشته نگرانی های فراوانی را برای سرمایه گذاران این نوع رمز ارز ایجاد کرد که مبادا تداوم افت قیمت آن سرمایه گذاران چنین بازار مجازی را به خاک سیاه بنشاند. رمز ارزی که سرمایه گذاران در اقصی نقاط دنیا اکنون آن را قبول داشته و به عنوان بازاری نوپا و ارزشمند می شناسند.

سقوط قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که «ایلان ماسک» سرمایه گذار سرشناس به حمایت از آن برخاست و اعلام کرد؛ شرکت تسلا احتمالاً بیت کوین را به عنوان شیوه پرداخت برای خرید خودروهای برقی قبول می‌کند.

با توجه به تعطیلی بازار در روز آینده و چگونگی از سرگیری معاملات در روز دوشنبه، معلوم نیست بازار بیت کوین و سایر رمز ارزها طی ۲ روز آینده چگونه و قیمت آن به چه سرنوشتی دچارشود

ایلان ماسک بازهم ناجی بیت کوین شد
همین اظهار نظرکوتاه از سوی «ایلان ماسک» موجب شد تا بیت کوین دوباره در مسیر رشد قرار گیرد و قیمت آن به بیش از ۳۰ هزار دلار برسد. بیت کوینی که خیلی از معامله گران جهانی با شکسته شدن سد مقاومت ۲۹ هزار دلاری  منتظر رفتن قیمت آن به زیر ۲۰ هزار دلار بودند چرا که سدهای مقاومت قیمت این ارز مجازی در یک ماه اخیر یکی پس از دیگری شکسته شده بود. علاوه بر این افت و خیز قیمت بیت کوین در بازار مجازی تاثیر خود را خیلی سریع برروی سایر رمز ارزها به جای گذاشت و قیمت همه رمز ارزها در این چند روز را دچار تغییر قیمت کرد.

«امیر بیات» عضو انجمن بلاکچین ایران و کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال در گفتگو با «خبرگزاری بازار» درباره علل نوسان قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها اظهار داشت: بازار مجازی بیت کوین پس از ورود به کانال ۲۰ هزار دلار و از طرفی نجات آن توسط ایلان ماسک (رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۳ هزار دلار)، هم اکنون در شرایطی قرار دارد که اگر طی ۴۸ ساعت آینده تصمیمی بر کاهش نرخ  آن گرفته شود، قیمت آن دوباره در سراشیبی تندی  قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه چنانچه قیمت بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار برسد نباید انتظار داشت نرخ این نوع رمز ارز به این زودی ها افزایش یابد، گفت: رسیدن قیمت بیت کوین به مرز ۴۰ هزار دلار و شکسته شدن سقف ۴۰ هزار دلار برای پایداری قیمت بیت کوین نیاز است حال با توجه به تعطیلی بازار در روز آینده و از سرگیری معاملات در روز دوشنبه، معلوم نیست بازار بیت کوین و سایر رمز ارزها طی دو روز آینده به چه سرنوشت قیمتی دچار خواهد شد.

خرید ۳۰۰ هزار متر زمین در ایالت نوادا آمریکا توسط ایلان ماسک برای راه اندازی ماینرها استخراج رمز ارز و حرکت در مسیر استفاده از انرژی خورشیدی با هدف خروج از مصرف سوخت فسیلی خودروها

رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی رمز ارزها در پی حمایت ایلان ماسک از بیت کوین
این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال تصریح کرد: اگر معاملات در بازار مجازی ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین طی دو روز آینده مثبت باشد بازار این نوع ارز مجازی از بلاتکلیفی در خواهد آمد چرا که بیت کوینی که قیمت ۳۳ هزار دلار را رد کند امکان رسیدن قیمت آن تا ۳۹ هزار دلار نیز دور از انتظار نخواهد بود. اما چنانچه معاملات آن به کمتر از ۳۰ هزار دلار در روزهای آتی برسد، احتمال ریزش قیمت بیت کوین و قرار گرفتن آن در کانال ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

بیات به تغییر قیمت سایر رمز ارزها طی چند روز اخیر در پی نوسان قیمت بیت کوین اشاره کرد و افزود: هر چند کاهش قیمت بیت کوین بر نرخ سایر رمز ارزها تاثیر گذاشت اما این نوع رمز ارزها همپای بیت کوین پس از اظهارات ایلان ماسک و حمایت او از بیت کوین، رشدی ۱۰ تا ۲۰ درصدی را تجربه کردند.

عضو انجمن بلاکچین ایران به بلاتکلیفی نحوه معاملات در بازار مجازی بیت کوین و و سابر رمز ارز اشاره کرد و افزود: معلوم نیست بازیگران اصلی بازار بیت کوین طی روزهای آینده چگونه وارد این بازار شوند چرا که هم اکنون تمام ارزهای قابل معامله در حال فشرده سازی معاملات  بوده که  چنین بازارهای مهمی نیازمند مدیریت درست از سوی سرمایه گذاران صاحب نام با راهکارهای درست اصولی است.

وی ادامه داد: همانطوری که ایلان ماسک با اخبار مثبتی چون شیوه پرداخت برای خرید خودروهای برقی با استفاده از بیت کوین همچنین سرمایه گذاری بر روی استخراج ارزهای مجازی با بهره گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، قیمت بیت کوین را در روز گذشته افزایشی کرد، شکی نیست با تشریح جزئیات سرمایه گذاری خود آنطور که ایلان ماسک اخیرا در اقدامی قابل توجه ۳۰۰ هزار متر زمین را برای راه اندازی ماینرهای تولید رمز ارزها در ایالت نوادا آمریکا که آفتاب سوزانی دارد کرده است، درصدد ایجاد نیروگاههای خورشیدی با هدف استفاده از انرژی های نو برای ساخت خودروهای شرکت تسلا بوده که با رسانه ای کردن آن بی تردید قیمت بیت کوین تغییر و روندی افزایشی به خود خواهد گرفت.

ایلان ماسک در برخی مواقع پشت بیت کوین را خالی می کند تا قیمت آن بریزد اما در مواقعی دیگر حامی سرسخت این نوع رمز ارز مجازی می شود. چنین رفتاری از سوی یک سرمایه گذار سرشناس جهانی نشان می دهد که دست های پشت پرده بر ایجاد نوسان قیمت بیت کوین وجود دارد که به نفع خودشان کار می کنند

حمایت ابهام برانگیز ایلان ماسک از بیت کوین!
«محسن رضایی صدرآبادی» کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارز نیز در گفتگو با «خبرگراری بازار» درباره علل نوسات قیمت بیت کوین و آینده قیمت آن در بازار مجازی گفت: با کاهش قیمت ارزش بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار و شکسته شدن سقف مقاومت ۲۹ هزار دلار خیلی احتمال می رفت که قیمت این نوع ارز مجازی همچنان در مسیر نزول قرار گیرد اما ایلان ماسک با حمایت های خود مانع از ریزش قیمت آن شد.

وی با بیان اینکه حمایت ایلان ماسک از بیت کوین مبهم و به نوعی یک بام و دو هواست گفت: ایلان ماسک در برخی مواقع پشت بیت کوین را خالی می کند تا قیمت آن بریزد اما در مواقعی دیگر حامی سرسخت این نوع رمز ارز مجازی می شود. چنین رفتاری از سوی یک سرمایه گذار سرشناس جهانی نشان می دهد که دست های پشت پرده بر ایجاد نوسان قیمت بیت کوین وجود دارد که به نفع خودشان کار می کنند.

رضایی صدرآبادی ادامه داد: با توجه به رفتار ایلان ماسک در جلوگیری از افت قیمت بیت کوین در بازار مجازی پیش بینی می شود قیمت این نوع رمز ارز روندی افزایشی داشته باشد هر چند نمی توان به طور قطع و یقین قیمت بیت کوین را پیش بینی کرد.

کارشناس اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها با بیان اینکه اعتبار دهندگان در بازار مجازی نقش کلیدی در نظام پولی جدید را ایفا می کنند افزود: آنها با راهکارها و رفتارهای زیرکانه حرفه ای حامی بیت کوین یا سایر رمز ارزها به نفع خود شده و در برخی مواقع برای اصلاح و قوام بازار قیمت آن را با اظهار نظراتی دچار نوسان می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه طی چندین ماه اخیر بازار ۸ بار برای شکسته شدن سد مقاومت ۲۹ هزار دلاری بیت کوین خیز برداشته اما موفق نشده است، بنابراین با عبور قیمت بیت کوین از ۳۳ هزار دلار احتمال رسیدن قیمت آن تا ۴۰ هزار دلار دور از انتظار نیست.

بنا به این گزارش، هر چند معامله بیت کوین و سایر رمز ارزها به صورت رسمی در ایران انجام نمی شود اما سرمایه گذاران ایرانی فراوانی در این بازار سرمایه گذاری کرده اند. البته خیلی از کارشناسان معتقدند؛ این بازار باید به رسمیت شناخته شود چرا که انجام چنین معاملاتی آن هم در شرایط تحریم می تواند برای کشور بسیار مفید باشد. از طرفی تجربه نشان داده است که خیلی از کشورها که اقتصاد آنها با مشکل مواجه شده است از طریق ورود به بازارهای مجازی موفقیت هایی کسب کنند. چرا که یکی از ویژگی های بیت کوین، ناشناس ماندن معاملات و عدم نیاز به اسم و آدرس فرد در هنگام معامله است که می تواند بیت کوین را از دید سایرین مخفی نگه دارد و قابلیت کنترل معاملات را از بین می برد. گفتنی است که قیمت بیت کوین هم اکنون  ۳۳۷۷۱ دلار است  و معلوم نیست روز دوشنبه با انجام معاملات قیمت این نوع ارز مجازی چه رقمی شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha