۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
«جنرال موتورز» برای بولت فراخوان می‌دهد| سقوط یک درصدی سهام
باتری‌های ال جی عامل آتش سوزی

«جنرال موتورز» برای بولت فراخوان می‌دهد| سقوط یک درصدی سهام

شرکت خودروسازی جنرال موتورز برای ۶۹ هزار دستگاه خودرو بولت به دلیل خطر آتش سوزی ناشی از ایراد ماژول‌های باتری فراخوان اعلام کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی جنرال موتورز به تازگی اعلام کرد، پس از دو مورد آتش سوزی خودرو شورولت بولت برای ۶۹ هزار دستگاه از این محصول تمام الکتریکی در سراسر جهان فراخوان تعویض ماژول‌های باتری صادر می‌کند. این موضوع درحالی است که یکی از دو آتش سوزی خودرو بولت الکتریکی برای محصولاتی بوده که پیشتر این خودروساز جهت به روز رسانی نرم افزار فراخوان صادر کرده بود. پس از حادثه آتش گرفتن دو خودرو، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا (NHTSA) از مالکان این محصول خواست که تا اطلاع ثانوی خودروهایشان را در خارج از خانه پارک کنند.

بزرگترین خودروساز آمریکا طی اعلام رسمی، گفت: متخصصان جنرال موتورز به همراه بخش باتری ال جی به عنوان تامین کننده، همزمان وجود دو نقص تولیدی در سلول‌های باتری را به عنوان دلیل اصلی آتش سوزی در برخی از خودروهای الکتریکی مانند شورولت بولت شناسایی کرده‌اند.

«جنرال موتورز» برای بولت فراخوان می‌دهد| سقوط یک درصدی سهام

در فراخوان اعلام شده ماژول‌های معیوب باتری تعویض خواهند شد، هرچند تعداد معیوبی‌ها مشخص نیست، اما این فراخوان شامل ۵۰ هزار و ۹۲۵ دستگاه خودرو در آمریکا خواهد شد. مهندسان جنرال موتورز و ال جی در حال تلاش برای نهایی کردن تمام مراحل فرآیند فراخوان اعلام شده هستند

جنرال موتورز، در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: در فراخوان اعلام شده ماژول‌های معیوب باتری تعویض خواهند شد، هرچند تعداد معیوبی‌ها مشخص نیست، اما این فراخوان شامل ۵۰ هزار و ۹۲۵ دستگاه خودرو در آمریکا خواهد شد. مهندسان جنرال موتورز و ال جی در حال تلاش برای نهایی کردن تمام مراحل فرآیند فراخوان اعلام شده هستند. این فرآیند شامل یک پروسه بررسی توسط خودروساز برای جایگزین کردن پک کامل باتری یا تعویض ماژول‌های مشکوک به ایراد فنی در خودرو است.

هرچند که این موضوع به عنوان پرسش مهم مطرح هست که آیا جنرال موتورز توان تکنولوژیکی در شناسایی و تشخیص ایراد باتری‌های معیوب را دارد؟ اگر این توان در بزرگترین خودروساز آمریکا وجود نداشته باشد، جنرال موتورز مجبور به تعویض پک باتری تمام خودروهای بولت است. در صورت بروز این رخداد، جنرال موتورز مانند هیوندای متحمل هزینه‌های گزافی برای تعویض باتری‌ها خواهد شد. در این رابطه پارک چول وان، استاد دانشگاه و کارشناس باتری از کره جنوبی، گفت: جنرال موتورز پیشتر اعلام کرده بود که باتری‌های ولتاژ بالای تولید شده گروه ال جی در کره جنوبی را فراخوان خواهد داد. این فراخوان تاثیری روی خودروهای جدید بولت یا نسل بعدی باتری‌ها برای محصولات الکتریکی ندارد.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا در ماه اکتبر سال میلادی جاری تحقیقاتی را در مورد دلیل آتش سوزی محصولات جنرال موتورز شروع کرده بود که همچنان در حال ادامه است که این فراخوان نیز به موازات آن اعلام شد. این آژانس ایمنی به تازگی اعلام کرد که دلیل یکی از دو خودرو بولت آتش گرفته که در فراخوان قبلی برای رفع نقص نرم افزار وجود داشتند، آگاه است. خودروهای شورولت بولت که مجددا فراخوان داده می‌شوند، مربوط به تولید سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ است. ابتدا به بررسی احتمال آتش سوزی در باتری ولتاژ بالا در زیر بالشتک‌های صندلی عقب و سپس ماژول باتری خواهند پرداخت. این خودروساز آمریکایی ۹ مورد آتش سوزی محصول بولت را تایید کرده است.

«جنرال موتورز» برای بولت فراخوان می‌دهد| سقوط یک درصدی سهام

جنرال موتورز از مالکان خودرو مذکور درخواست کرد که پس از هر بار استفاده از خودرو، آن را شارژ کامل کرده و مسافت‌های زیر ۱۱۲ کیلومتر پیمایش داشته باشند. این مقدار احتمال آتش سوزی را کاهش خواهد داد

جنرال موتورز در پیامی دیگر، بیان کرده است: مالکان ۶۹ هزار دستگاه خودرو بولت با حداکثر ۹۰ درصد شارژ کامل باتری باید براساس فراخوان اعلام شده در ماه نوامبر و فراخوان فعلی به نمایندگی‌های این شرکت جهت رفع ایراد مراجعه کنند. در ادامه این پیام، جنرال موتورز از مالکان خودرو مذکور درخواست کرد که پس از هر بار استفاده از خودرو، آن را شارژ کامل کرده و مسافت‌های زیر ۱۱۲ کیلومتر پیمایش داشته باشند. این مقدار احتمال آتش سوزی را کاهش خواهد داد.

این خودروساز آمریکایی در توصیه دیگر به مشتریان، اعلام کرد که بلافاصله پس از شارژ خودرو آن را پارک کنند و از شارژ شب تا صبح پرهیز کنند. این مساله برای خودروهای که نرم افزار آن‌ها اصلاح و به روز نشده است، صدق دارد.

گفتنی است که جنرال موتورز برنامه دارد که خودروهای هامر الکتریکی و کادیلاک الکتریکی را در سال آینده با نسل جدید باتری‌ها و بدون ضعف‌های فنی مذکور عرضه کند.

درپی این رخداد آتش سوزی، سهام جنرال موتورز در معاملات صبح امروز با یک درصد افت همراه شده است و پیش بینی می‌شود این مقدار افت سهام نیز تا پایان هفته افزایش یابد.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha