۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
قالی‌بافان زنجانی تمایلی به بیمه عشایری و روستایی ندارند
رئیس اتحادیه فرش‌بافان زنجان:

قالی‌بافان زنجانی تمایلی به بیمه عشایری و روستایی ندارند

زنجان- نجفی، رئیس اتحادیه فرش‌بافان زنجان با بیان اینکه تامین اجتماعی استان در حق بیمه قالی بافان ظلم کرده است، گفت: متاسفانه قالی بافان تمایلی هم به بیمه عشایری و روستایی ندارند.

جعفر نجفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تامین اجتماعی زنجان در حق بیمه قالی بافان ظلم کرده است، گفت: متاسفانه قالی بافان تمایلی هم به بیمه شدن توسط سازمان بیمه عشایری و روستایی ندارند. 

وی با بیان اینکه از ۶۰ هزار بافنده قالی در استان تنها پنج هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند،اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار و ۴۵۲ نفر در انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند ولی این سازمان همکاری لازم را ندارد.

رئیس اتحادیه فرشبافان زنجان گفت: بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده ولی استقبالی از سوی قالی بافان نبوده چرا که اصلا برای قالی بافان ارزش مزایایی ندارد.

نجفی تاکید کرد: عدم استقبال فرشبافان از این بیمه به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی آن که ۶۵ سال است می باشد و همچنین پایین بودن حقوق بازنشستگی نیز باعث شده فرشبافان از این بیمه استقبال نکنند.

وی افزود: باید در استان  زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده بهینه  را بکنند چرا که قالی بافان در صادرات فرش دستباف می توانند نقش موثری را ایفا کنند چرا که صادرات معطوف به تولید است.

رئیس اتحادیه فرشبافان استان زنجان ابراز داشت: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

نجفی به گران شدن مواد اولیه برای تولید فرش اشاره کرد و افزود: این گرانی باعث شده تولید فرش برای سرمایه گذاران صرفه اقتصادی نداشته باشد و متاسفانه ما سرمایه گذار فرش دستباف آن چنانی از داخل استان نداریم.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha