۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب در بندرعباس
استاندار هرمزگان خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب در بندرعباس

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: فاز اول عملیات اجرایی طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده برای استفاده درصنایع غرب بندرعباس با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی عنوان کرد: این پروژه بسیار مهم و تاثیر گذار در شهر بندرعباس، با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی خواهد شد.

به گفته استاندار هرمزگان، فاز اول این پروژه به طول هشت کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ده هزار متر مکعبی و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، آغاز می شود.

وی اجرای طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده جهت استفاده در صنایع غرب بندرعباس را نمونه بارزی از ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع و بنگاه های اقتصادی استان در راستای رفع دغدغه مربوط به جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس دانست و ادامه داد: اجرای این طرح موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می شود.
 
استاندار هرمزگان افزود: بازسازی و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقاء ایستگاه پمپاژ اصلی، احداث تأسیسات انتقال پساب به طول ۲۵ کیلومتر و احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی جهت استفاده پساب در صنعت به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، از اقداماتی است که در این پروژه صورت خواهد گرفت.

همتی تصریح کرد: این کار یک پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که تهدید زیست محیطی فاضلاب در بندرعباس را به فرصت و ثروت آفرینی تبدیل می کند.

وی گفت: اجرای این پروژه بزرگ که چندین سال بلاتکلیف بود، با توان مالی و اعتبارات دولتی امکان نپذیر نبود اما با پیگیری های گسترده و جذب سرمایه گذاری صنایع بزرگ استان، این امر میسر شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر، با ارتقاء کیفیت تصفیه پساب فاضلاب در بندرعباس، مشکل بوی نامطبوع فاضلاب در این شهر، رفع شده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha