۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
تداوم مشکلات دامداران در تهیه نهاده های دامی
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران عنوان کرد

تداوم مشکلات دامداران در تهیه نهاده های دامی

عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: مشکلات دامداران در تهیه نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد و این مشکلات منجر به حذف دام‌های مولد در دامداری‌ها شده است.

به گزارش بازار، مجتبی عالی گفت: نهاده‌ها با نرخ دولتی از طریق سامانه بازارگاه یا نمی‌رسد و یا بسیار دیر می‌رسد و آن‌ها مجبورند نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با چند برابر قیمت تهیه کنند.

وی افزود: از سوی دیگر خشکسالی منجر به فقر شدید مراتع و کمبود علوفه شده و این مسأله در کنار گرانی نهاده‌های دامی، تأمین خوراک برای دام‌ها را بسیار دشوار کرده است.

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده را برای دامداران ۸۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: اکنون حداکثر قیمتی که گوسفند زنده را از دامداران می‌خرند، حدود کیلویی ۵۰ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه کشتار گسترده بره‌ها منجر به افزایش عرضه دام شده است، گفت: با روند فعلی در ۳ تا ۶ ماه آینده در این زمینه به مشکل برمی‌خوریم و با کمبود شدید دام مواجه خواهیم شد.

عالی با اشاره به راهکار برون رفت از این شرایط تصریح کرد: دولتمردان باید از خواب بیدار شوند، هم اکنون دولت روزهای آخر خود را سپری می‌کند و کسی کاری انجام نمی‌دهد و همه چیز را به دولت بعد حواله می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: چالش‌های دامداران حل نمی‌شود مگر اینکه همه دست به دست هم بدهند و اراده کنند که از این وضعیت خارج شویم و در صورت در پیش گرفتن سیاست‌های صحیح می‌توانیم شرایط فعلی را پشت سر بگذاریم.

وی تأکید کرد: همه باید با هم برای برون رفت از وضعیت فعلی همکاری کنند، در غیر این صورت عواقب سنگینی در انتظار ما خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha