۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
۶۲۷ میلیارد تومان طرح وزارت نیرو در فارس افتتاح شد
با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور؛

۶۲۷ میلیارد تومان طرح وزارت نیرو در فارس افتتاح شد

شیراز - پنج طرح وزارت نیرو از جمله سد «هایقر فیروزآباد» با اعتباری بالغ بر ۶۲۷ میلیارد تومان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در فارس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از ظهر شنبه در ادامه پویش هر هفته «الف – ب – ایران، فردا» پنج طرح حوزه وزارت نیرو با اعتبار ۶۲۷ میلیارد تومان در استان فارس به شکل ارتباط تصویری توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل آبرسانی به حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت، اتمام عملیات اجرایی سد هایقر فیروزآباد و افتتاح سه طرح نیروگاه برق مقیاس کوچک جمعا به ظرفیت ۱۹ و سه دهم مگاوات در شهرک صنعتی شیراز و شهرک صنعتی جهرم است.

سد مخزنی هایقر با حجم ۲۲۷ میلیون متر مکعب با طول تاج ۲۳۵ متر از نوع سد بتنی غلطکی است.

هدف از احداث این سد کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌ها، تنظیم جریان و ذخیره سازی آب رودخانه قبل از شور شدن و بهره‌گیری از آن برای شرب، صنعت و کشاورزی و تأمین نیاز آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس و اراضی پایاب است.

این سد در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرق شهر فیروزآباد در محلی بنام تنگ عرب‌ها یا تنگ هایقر بر روی رودخانه فیروزآباد ساخته شده است.

 این طرح شامل خط انتقال و تصفیه خانه از سد رودبال به شهر حاجی آباد و روستاهای مسیر است و با بهره برداری از آن افزون بر ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهر و روستاهای مسیر دارای آب آشامیدنی سالم می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha