۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
۶ هزار شغل در صنعت میگوی استان بوشهر چشم‌انتظار تدبیر مسئولان
تولیدکننده میگوی استان بوشهر مطرح کرد

۶ هزار شغل در صنعت میگوی استان بوشهر چشم‌انتظار تدبیر مسئولان

بوشهر- رضایی، تولیدکننده و فعال میگوی پرورشی استان بوشهر خواستار ورود و تدبیر مسئولان برای تثبیت ۶ هزار شغل در صنعت میگوی استان بوشهر شد.

علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر با توجه به ساحل طولانی که با خلیج فارس دارد در زمینه اقتصاد دریایی ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید متولیان و مسئولان در این راستا اهتمام ورزند.

وی افزود: ظرفیت پرورش میگوی استان بوشهر بالاست و سایت‌های پرورش میگو در گرم‌ترین ماه‌های سال در زمینه پرورش میگو فعالیت دارند و بدون تردید در صورتی که مورد حمایت بیشتر قرار گیرند، اشتغال بیشتری نیز ایجاد می‌شود.

این تولیدکننده میگوی استان بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در زمینه پرورش میگو و فعال سازی سایت‌ها بسیار مهم است و بویژه ایجاد راه دسترسی به سایت‌ها و تامین آب مورد نیاز و همچنین ایجاد تاسیسات برق مناسب و سایر زیرساخت‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که بالغ بر ۳۰ هزار تن میگوی پرورشی از استخرهای استان بوشهر برداشت شود که باید زمینه بسته‌بندی مناسب و همچنین صادرات محصولات و تولیدات فراهم شود تا شاهد افزایش ارزآوری و تثبیت شغل برای فعالان این عرصه باشیم.

قطع برق خسارت زیادی به پرورش میگو وارد کرد
وی یادآور شد: قطعی برق در یکماه اخیر، ضربات زیادی به تولیدکنندگان وارد کرد و سایت‌های پرورش میگو با خسارت زیادی مواجه شدند که اگر تدبیر مناسبی اندیشیده شود، قطعا شاهد ایجاد انگیزه بیشتر و فعالیت مطلوب‌تر خواهیم بود.

این فعال حوزه میگوی استان بوشهر گفت: اوج زمان ذخیره سازی بچه میگو در سواحل استان بوشهر در فصل تابستان است و اگر برق مناسب نداشته باشیم، بسیاری از بچه میگوها تلف می‌شوند و خسارت زیادی وارد می‌شود.

رضایی بیان کرد: در بحث صادرات میگو نیازمند حضور مسئولان و رایزنی آنها هستیم و اگر بتوانیم میگو را با قیمت مناسب به فروش برسانیم، قطعا ثبات شغل برای تولیدکنندگان و کارکنان سایت‌ها فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۶ هزار نفر در استان بوشهر از طریق پرورش میگو ارتزاق می‌کنند که دوام شغلی آنها منوط به فراهم شدن زیرساخت‌ها و همچنین تسهیل صادرات است و امیدواریم در دولت جدید، توجه خاصی به این صنعت شود تا روی پای خودمان بایستیم.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha