۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
انجیر آبدانان نیازمند صنایع تبدیلی و بسته بندی است
یکی از باغداران آبدانان مطرح کرد

انجیر آبدانان نیازمند صنایع تبدیلی و بسته بندی است

ایلام- خیراللهی، یکی از باغداران آبدانان با اشاره به اینکه انجیر شهرستان آبدانان یکی از باکیفیت ترین محصولات باغی در استان است، گفت: انجیر آبدانان نیازمند صنایع تبدیلی و بسته بندی است.

مهدی خیراللهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در این فصل از سال انجیرهای آبدانان به باغداران لبخند می زنند، محصول در این فصل به بار نشسته و باغداران مشغول برداشت آن هستند.

وی افزود: تعداد ۶ نفر هستیم که هر روز صبح ساعت شش صبح برای چیدن محصول انجیر به باغ رفته  از هر درخت روزانه ۵۰ کیلوگرم انجیر برداشت می کنیم.

خیراللهی با اشاره به اینکه هر روز حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو انجیر برداشت می شود، گفت: درآمد انجیر  نیز بسیار خوب است و باعث امرار معاش بسیاری از خانواده ها شده است.

وی اضافه کرد: محصولات برداشت شده بلافاصله به بازارهای میوه و تره بار ارسال می شود، خوشبختانه به دلیل کیفیت بالای انجیر آبدانان در بحث فروش مشکلی ندارد.

این باغدار آبدانانی ادامه داد: شهرستان آبدانان یکی از مراکز اصلی  تولید انجیر در استان ایلام است، ارقام قالب انجیر شهرستان آبدانان شامل ارقام زرد و سیاه است.

وی تصریح کرد: خاستگاه ژنتیکی، شرایط آب و هوایی و خاک مناسب منطقه زمینه افزایش عملکرد و تولید این محصول را در شهرستان آبدانان فراهم کرده است.

خیراللهی عنوان کرد: مصرف انجیر در استان ایلام بیشتر به صورت تازه خوری است، اگر صنایع تبدیلی در استان وجود داشت این میوه می توانست در قالب های مختلف در دسترس مردم قرار می گرفت.

سالانه بیش از ۸۰۰ تن انواع محصولات باغی در این شهرستان برداشت می شود که ۴۰ تن آن انجیر است.

۱۳۸ هکتار باغ انجیر در استان ایلام وجود دارد که سالانه حدود ۳۲۱ تن انجیر مرغوب به ارزش ۱۰ میلیارد تومان از این سطح برداشت می‌شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha