بندرعباس - معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از ۵۶۲ هزار نفر سفر(مسافر) از ۱۸ تا ۲۰ بهمن‌ماه از بنادر و جزایر این استان جابه‌جا شدند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان،اسماعیل مکی‌زاده در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از خدمات دهی اسکله شهید حقانی در تشریح آمار نخستین دور سفرهای دریایی در ایام تعطیلات دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ اظهار داشت: از ۱۸ تا ۲۰ بهمن ماه امسال، در مجموع ۵۶۲ هزارو ۷۹۲ مسافر از طریق بنادر مسافری در جزایر این استان رفت‌وآمد کردند.

وی با بیان اینکه مقصد عمده مسافران این دوره از سفرهای دریایی جزایر قشم، هرمز وکیش بوده است، ادامه داد: در همین بازه زمانی ۱۳۷ هزار و ۱۶۲ نفر گردشگر در مراکز تعریف شده گردشگری دریایی استان رفت و آمد کردند.

به گفته معاون اموردریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در این مدت نیز ۹۸ هزار و ۷۸۷ از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابه‌جا شده است.

مکی‌زاده میزان تردد شناورهای مسافری در بنادر مجاز این استان را پنج هزار سفر اعلام کرد که این میزان تردد در این دوره از تعطیلات ایام دهه فجر بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به ثبت رفت و آمد ۱۱ هزار و ۸۹۲ شناور تفریحی در مراکز یاد شده استان افزود: مراکز گردشگری بیش‌تر در جزایر قشم و کیش تعریف شده و این میزان جابه‌جایی‌ها شناورهای گردشگری توسط تعاونی‌های گردشگری انجام شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی (با احتساب جزایر) و ۱۴ جزیره راهبردی و به دلیل داشتن آب و هوای بهاری و مطلوب در ایام تعطیلات دهه فجر و در روزهای پایانی سال (فصل پاییز تا بهار) یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری کشور است.

سفر به جزیره قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکان‌پذیر است.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۷۰٬۹۸۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha
    ;