کیاموتور روز گذشته سورنتو هیبریدی۲۰۲۲ را بصورت رسمی مورد تست قرار داد.

به گزارش بازار؛ کیا سورنتو همیشه یکی از شاسی بلندهای محبوب این نشان بوده است و کمپانی کیا می خواهد همچنان این مدل را آماده و سرحال نگه دارد. در زمان معرفی نسل چهارم از کیا سورنتو نسخه هیبرید هم برای این شاسی بلند معرفی شد، اما کیا در برنامه های جدیدش خیلی جدی تر به سمت برقی سازی می رود و همین باعث شده است آن ها نسخه پلاگین هیبرید را با تغییراتی در ظاهر به بازار بیاورند.

به ادعای کمپانی، میزان پیمایش کیا سورنتو پلاگین هیبرید در حالت برقی حدود ۵۲ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۳٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی در اندازه سورنتو عددی فوق العاده محسوب می شود. با شارژ کامل این خودرو عملکرد ترکیبی آن تا ۷۴۰ کیلومتر انجام می شود. البته اعداد اعلامی ادعای کمپانی هستند و طبیعتاً در استاندارد EPA آمریکا این اعداد در حالت واقعی کم تر خواهند بود. در هر حال، کمپانی ادعا می کند که سورنتو پلاگین هیبرید بهترین عملکرد پیمایش را در کلاس خودش در دنیا ثبت می کند.

کمپانی ادعا می کند که میزان فضای پا در ردیف دوم در سورنتو پلاگین هیبرید بیش تر از هر خودروی پلاگین هیبرید دیگری در این کلاس است. نشان جدید کیا را روی فرمان این خودرو می بینیم و باقی المان های طراحی همانی است که در نسل چهارم سورنتو دیده می شد. سورنتو پلاگین هیبرید در دو نسخه SX و SX پرستیژ عرضه می شود که این یعنی امکانات و آپشن های این خودرو در سطح بالایی قرار دارد. در وسط، صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را تشکیل می دهد و صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی دیگری جلوآمپر دیجیتال این خودرو را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر امکاناتی که در سورنتوی معمولی داشتیم در این خودرو روکش چرم مصنوعی Syntex را برای تمام صندلی ها داریم.

۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۰٬۱۶۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha
    ;