۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
فرآورش ۱۸۳ میلیارد متر مکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

فرآورش ۱۸۳ میلیارد متر مکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

بوشهر- مدیرعامل شرکت مجتمع پالایش گاز پارس جنوبی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸۳ میلیارد مترمکعب گاز در این مجموعه فرآورش شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی هاشم‌زاده فرهنگ ابراز داشت: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۵۱ میلیون بشکه میعانات گازی در همه پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی تولید شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی با تلاش شبانه‌روزی متخصصان جوان در بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور ۴.۵ میلیون تن محصول اتان ( از ابتدای سال ۹۹ تا پایان) نیز تولید شد.

به گفته مدیرعامل شرکت مجتمع پالایش گاز پارس جنوبی، ۱.۷ میلیون تن محصول بوتان، ۲.۷ میلیون تن محصول پروپان نیز از فروردین سال ۹۹ تا پایان اسفندماه ‌تولید شده است.

هاشم‌زاده‌فرهنگ در ادامه سخنان خود به تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره و تصریح کرد: سهم تولید گاز مجتمع در مقیاس با کل کشور در سال ۹۹، بیش از ۷۳.۴ درصد بود که این رقم نشانه عزم راسخ و توان بالای متخصصان و کارکنان جوان در این مجتمع عظیم کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه تولید محصول گوگرد دانه‌بندی‌شده مرغوب در همه پالایشگاه‌ها مجتمع در سال ۹۹ به مقدار ۷۰۰ هزار تن ثبت شده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی محصول و ماده بودارکننده گاز به مقدار ۵۵۵ هزار لیتر در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

کد خبر: ۹۹٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha