۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تقسیم سود ۵۵ تومانی برای سهامداران تایرا | تلاش برای افزایش نرخ های صادراتی تراکتور
گزارش بازار از مجمع عمومی سالیانه شرکت تراکتورسازی؛

تقسیم سود ۵۵ تومانی برای سهامداران تایرا | تلاش برای افزایش نرخ های صادراتی تراکتور

تبریز- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تراکتورسازی ایران امروز برگزار و تقسیم سود ۵۵ تومانی برای سهامداران این شرکت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تراکتورسازی ایران ظهر امروز سه شنبه در محل این شرکت در جاده مخصوص تهران برگزار شد و پرداخت سود ۵۵ تومانی برای هر سهم به تصویب رسید. قرار است این سود از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به حساب سهامداران واریز شود. نکته دیگر آنکه میزان سود پرداختی امسال تایرا نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش دارد.

همچنین در مجمع امروز شرکت تایرا به برنامه شرکت برای افزایش نرخ های صادراتی اشاره شد و طبق اعلام هیات مدیره قیمت محصولات تراکتورسازی نسبت به محصولات چینی و هندی پایین تر است و برای همین منظور قرار شد نرخ های صادراتی افزایش یابد.

با اینکه امروز در این مجمع در خصوص افزایش سرمایه صحبتی نشد ولی طبق اعلام مدیران شرکت، تراکتورسازی ایران ۴۵۵میلیارد تومان صادرات داشته که نسبت به سال گذشته رشد دارد.

تمرکز تایرا روی صرفه جویی ارزی برای تامین قطعات است و مدیران این شرکت تلاش می کنند سود اصلی را در خرید مواد اولیه تامین کنند تا در فروش محصولات. حمایت از قشر کشاورز که از ماشین آلات کشاورزی این شرکت استفاده می کنند دیگر تاکید هیات مدیره تایرا در مجمع امروز بود.

همچنین در یک سال گذشته نیروی انسانی شرکت تایرا کاهش داشته و بخشی از فرایندها در بیرون از شرکت انجام می شود. با اینکه سبد محصولات این شرکت کامل شده ولی طبق اعلام هیات مدیره تایرا سرمایه گذاری در محصولات بالای ۱۵۰اسب بخار در کشور توجیه اقتصادی ندارد.

خودکفایی بالای ۹۰ درصدی تولید محصولات در شرکت تراکتورسازی ایران دیگر خبر مهم مجمع امروز بود که تایرا در نظر دارد در کشورهای دیگر اقدام به تاسیس کارخانه کند.

بحث دیگر مجمع امروز در خصوص قیمت گذاری محصولات بود که با اعلام هیات مدیره قیمت محصولات تایرا به وسیله سازمان حمایت تعیین می شود و حاشیه سود آن در هر محصول متفاوت است. افزایش قیمت ارز قدرت خرید را کاهش داده و این موضوع در فولاد و مواد فلزی و لاستیک که کاربری بیشتری در محصولات تایرا دارد با افزایش زیادی همراه بوده است. بر این اساس مدیران شرکت تلاش می کنند تا اجازه افزایش قیمت محصولات را از طریق سازمان حمایت اخذ کنند.

کد خبر: ۹۹٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha