۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
 بی‌توجهی مدیران سبب دست‌اندازی سودجویان در جیب مردم شده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

بی‌توجهی مدیران سبب دست‌اندازی سودجویان در جیب مردم شده است

حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: متاسفانه با بی توجهی برخی افراد دولتی و عدم ورود به مسئله تولید و گرانی، زمینه‌ بروز مشکلات برای مردم و سوء استفاده برخی افراد ایجاد شده است.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به تذکر ۶۶ نماینده مجلس به رئیس جمهور درباره تورم و گرانی کالاها در بازار گفت: اعتقاد نمایندگان این است که دولت در روزهای پایانی کار خود وضعیت کشور، تولید و عرضه را به حال خود رها کرده است. در این شرایط که در حال انتقال دولت هستیم برخی افراد سودجو حداکثر بهره را می برند که آثار زیان بار آن برای عموم مردم است.

وی افزود: از مصالح ساختمانی مانند آهن و فولاد و سیمان تا مواد غذایی و هر آنچه که مورد نیاز مردم است افزایش قیمت زیادی داشته است. با آن که وعده داده شده بود سیمان اضافه در کشور تولید می‌کنیم اما در یک همبستگی نامیمون میان شرکت های سیمان، تولید این محصول کاهش یافته است تا قیمت افزایش یابد، در حالی که آب و برق این تولیدکنندگان یارانه ای محسوب می ‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با رادیو گفت‌وگو با ابراز تاسف از اینکه برخی در این شرایط سخت، دست در جیب مردم می کنند بیان کرد: متاسفانه با بی توجهی برخی افراد دولتی و عدم ورود به مسئله تولید و گرانی، زمینه‌ بروز مشکلات برای مردم و سوء استفاده برخی افراد ایجاد شده است.

وی با اشاره به گله مندی مردم از وضعیت اقتصادی به ویژه گرانی ها افزود: با توجه به تمام این شرایط، تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور تذکر دادند و خواستار رسیدگی و توجه به شرایط بازار شده ‌اند. در حقیقت آن چه مردم را ناراحت کرده است سوء مدیریت مجریان و سیاست گذاران در عرصه های اقتصادی است.

حاجی دلیگانی با اشاره به قانون مجازات مدیران به دلیل ترک فعل گفت: تعدادی از مدیران را در قالب ماده ۲۳۴ شناسایی و پرونده آن ها را به قوه قضاییه ارسال کرده ‌ایم.

امیدوار هستیم در قوه قضاییه با توجه به تغییر ریاست آن، شرایطی ایجاد شود که استنکاف از اعمال وظیفه و اجرای قانون توسط برخی مدیران مورد مجازات قرار گیرد. این امر می ‌تواند جنبه پیشگیری نیز داشته باشد تا مدیران دیگر چه امروز چه در آینده در انجام وظایف محوله خود اهمال کاری نکنند.

کد خبر: ۹۹٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha