۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در مرکز مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در مرکز مازندران

ساری- سیداصغری، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز در ساری از کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت و کاهش نوسانات قیمت آن در مرکز استان خبر داد.

سید کاظم سید اصغری نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار به اشاره به اینکه نوسانات در بازار و قیمت گوشت فروکش کرده است، دلیل آن را آزادشدن صادرات گوشت گوساله و تعرفه واردات نرخ خوراک دام بیان کرد و گفت: تعرفه واردات خوراک دام آزاد و ارزنیمایی از آن در حال برداشته شده است.

وی با اظهار اینکه صادرات گوشت و آزادشدن تعرفه واردات خوراک تبعات منفی در بازار گوشت داخل خواهد گذاشت، افزود: کاهش و ثبات بازار گوشت مقطعی و محدود خواهد بود و در آینده ای نزدیک قیمت ها چندبرابر خواهد شد.

وی با اشاره به خشکی مراتع و اقدام دامداران برای فروش دام هایشان، گفت: در آینده نزدیک قیمت گوشت به دلیل عدم حمایت از دامداران، به صورت بی سابقه افزایش پیدا خواهد کرد.

سید اصغری نژاد با اشاره کاهش ۲۰ هزار تومانی گوشت بره گفت: در حال حاضر قیمت گوشت بره به ۱۳۰ هزار تومان رسید و قیمت گوشت گوسفند نیز بسیار پایین تر از این میزان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت در ساری تاکید کرد اگر بازار دام و گوشت مدیریت نشود در آینده ای نزدیک شاهد افزایش قیمت خواهیم بود و این مسئله بر کار قصابان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت زیرا هرچه قیمت ها بالا رود، قدرت خرید کاهش می یابد.

وی بر لزوم حمایت از دامداران تاکید کرد و گفت: متاسفانه دام های مولد و آبستن در حال کشتار هستند که این مسئله فاجعه محسوب می شود.

سید اصغری شمار قصابی های تحت پوشش در ساری را بیش از ۲۰۰ واحد بیان کرد.

کد خبر: ۹۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha