۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
 صنایع لبنی مازندران در مسیر ورشکستگی/ در حال زیان دهی هستیم
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران:

صنایع لبنی مازندران در مسیر ورشکستگی/ در حال زیان دهی هستیم

ساری- خاتمی مقدم، رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران با اشاره به افزایش قیمت شیر گفت: صنایع لبنی روند ورشکستگی را طی می کنند.

اسماعیل خاتمی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صنایع غذایی با مشکل مواجه هستند، افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد شیرهای خام جذب صنایع خام می شوند زیرا کشش لازم برای جذب وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه یکی از دلایل خشک کردن شیر ایجاد رقابت در بازار است، افزود: وقتی نرخ محصول رشد می کند، واحدها برای رقابت در بازار شیرهای خشک شده را تبدیل به شیر می کنند.

وی با عنوان اینکه صنایع لبنی در حال زیان دهی است، افزود: افزایش قیمت شیر به شش هزار و ۴۰۰ تومان فاقد ضمانت اجرایی و پشتوانه لازم است.

خاتمی مقدم با بیان اینکه دولت منابع لازم برای پرداخت وجه دامداران را ندارد، گفت: با بالا رفتن قیمت شیر باید اجازه افزایش قیمت به صنایع غذایی نیز داده شود.

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران یادآور شد: افزایش نرخ نهاده های دامی در رشد قیمت شیر موثر بوده و وقتی قیمت علوفه بالا رود دامداران مجبور به فروش دام می شوند.

وی ادامه داد: چرخه صنعت لبنیات روند ورشکستگی را طی می کند و شرکت های لبنی نیز طی چندماه گذشته در بورس زیان را تجربه کردند.

کد خبر: ۹۹٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha