۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
 حمله ماینرها به ایران!
مجری تامین برق استخراج رمز ارز شرکت توانیر مطرح کرد

حمله ماینرها به ایران!

خدادادی، مجری تامین برق مراکز استخراج رمز ارز شرکت توانیر معتقد است برقی که از سوی وزارت‌نیرو به مشترکین تخصیص می‌یابد مجانی است و در مقیاس جهانی، ایران بهشت استخراج کنندگان رمزارز خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد خدادادی در رابطه با طرح مجلس برای تامین برق مزارع رمز ارز که وزارت خانه نیرو را مکلف به تامین خوراک مورد نیاز کرده است، اظهار کرد: اصلِ ماجرا ناظر بر این سوال است که آیا امکانِ تامین برق برای استخراج رمز ارز با قیمت تعیین شده وجود دارد یا خیر!

وی افزود: در صورت تصویب این طرح، ما موظف هستیم برقِ استخراج رمز ارزها را تامین کنیم که نزدیک به ۱۵ هزار مگاوات تنها به بیت کوین مختص می یابد. اما آیا این رقم قابل تامین است؟ مسلما خیر!

خدادادی با بیان این مطلب افزود: اصلا امکان تامین چنین ظرفیتِ برقی وجود ندارد.

برق ایران مجانی است
وی در پاسخ به سوال مجری که در خواست کرد برقِ مصرفی برای استخراج رمز ارز ها در یکی دو سال گذشته برآورد شود، گفت: ابتدا باید دید آمار کنونی بر چه مبنایی است و دیگر اینکه باید بدانیم برقِ ۵۰ الی ۶۰ تومان در مقیاسِ جهانی به معنای برقِ مجانی است.

خدادادی ادامه داد: اگر برق به صورت یارانه ای و مجانی در اختیار استخراج کنندگان قرار گیرد، شک نکنید که بخش عمده ماینرهای دنیا در ایران جمع خواهند شد.

مجری تامین برق مراکز استخراج رمز ارز شرکت توانیر در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: در این صورت ۱۵ هزار مگاوات ماینر، از اقصی نقاط دنیا وارد کشور می شود و از برق یارانه ای که متعلق به آحاد ملت ایران است استفاده می کنند و لذا باید درپی آن باشیم که ارز استخراج شده کجا می رود و یا اصلا به اقتصادِ کشور باز می گردد یا خیر!

خدادادی که اشاره ای به چگونگیِ ورود ماینرهای متعلق به افراد خارجی به کشورمان نکرد، ادامه داد: ظرفیتِ آماری که از استخراج و مصرف برق برای رمز ارز در اختیار داریم، صرفا عدد و ارقام تخمینی است و هر کس در دنیا ادعا دارد میزان رقم دقیقِ استخراج برق مصرفی رمز ارز را در دست دارد [گزاف می گوید].

ماینرها در خواب تابستانی
وی همچنین به دو نوع استخراج در کشور اشاره کرد و گفت: یکی مجاز و استفاده از برق بدون یارانه است و دیگری استخراج غیر مجاز و زیر زمینی است که از برق زیر زمینی بهره می گیرد و بخش عمده دستیابی به رمز ارز را شامل می شود.

خدادادی معتقد است دولت با استخراج های مجاز هیچ مشکلی ندارد؛ چراکه در وهله اول از یارانه بهره نبرده و تحت مدیریتِ ملی بوده و لذا امکانِ خارج سازیِ آن از مدار، در ایام پیک مصرف وجود دارد.

مجری تامین برق مراکز استخراج رمز ارز شرکت توانیر خاطرنشان ساخت: بخش مجاز حدود ۳۲۵ مگاواتِ نامی، برق مصرف می کند که از این میان ۲۰۹ مگاوات در حال بهره برداری است که در ایام پیک و بحران تامین برق خاموش هستند.

کد خبر: ۹۹٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha