ارزش ۴ میلیارد دلاری بازار جهانی سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین
بررسی بازار جهانی مدیریت ترافیک پهبادها

ارزش ۴ میلیارد دلاری بازار جهانی سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین

در حالیکه تقاضای جهانی برای پهبادها و وسایل نقلیه بدون سرنشین روندی صعودی دارد کارشناسان پیش بینی کرده اند ارزش بازار جهانی سیستمهای مدیریت ترافیک بدون سرنشین تا ۲۰۳۱ به بیش از ۴ میلیارد دلار برسد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: محققان می گویند: طی ۱۰ سال آینده بازار جهانی مدیریت ترافیک بدون سرنشین به طور میانگین حدود ۱۸ درصد گسترش یابد و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین بزرگترین کاربر نهایی در سراسر جهان باشند.

این در شرایطی است که به گفته کارشناسان در حال حاضر بسیاری از صنایع از جمله صنعت کشاورزی به استفاده از سیستم های هوایی بدون سرنشین و هواپیماهای بدون سرنشین رو آورده اند که عمدتا به دلیل کارایی بالای این تکنولوژی است. به این ترتیب تا سال ۲۰۳۱ تقاضا برای پهبادها و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین در زمینه های مختلف روندی صعودی در پیش خواهد گرفت. از سوی دیگر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به مدیریت ترافیک هوایی کمک می کنند.

به گفته کارشناسان ارزش بازار جهانی سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین تا ۲۰۲۰ سالانه به میزان ۱۴.۵ درصد رشد داشته است و تا سال ۲۰۳۱ به بالغ بر ۴ میلیارد دلار خواهد رسید

ارزش ۴ میلیارد دلاری بازار جهانی سیستم های مدیریت ترافیک بدون تا ۱۰ سال آینده
در سطح جهانی گزارشاتی منتشر شده که می گوید: از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، بازار جهانی سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین سالانه به میزان ۱۴.۵ درصد رشد داشته است که تجارت الکترونیکی و بخش دفاعی و نظامی کشورهای مختلف نقش مهمی در این ایجاد تقاضا داشته اند. به طوری که ارزش این بازار از ۴۵۲.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ به ۷۷۷.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. این در حالی است که کارشناسان جهانی پیش بینی کرده اند ارزش این بازار تا سال ۲۰۳۱ بالغ بر ۴ میلیارد دلار برسد.

الزام دریافت گواهینامه پرواز وسایل نقلیه بدون سرنشین؛ تقاضا برای پهبادها را مدیریت می کند
به گفته کارشناسان جهانی، دولت های سراسر جهان در راستای تنظیم ترافیک هوایی الزاماتی برای دریافت گواهینامه پرواز با پهبادها و دیگر وسایل نقلیه هوایی وضع می کنند که به واسطه آن تقاضا برای پهپادها در سراسر جهان کاهش می یابد. کاهش تقاضا برای پهبادها نیز منجر به کاهش ترافیک هوایی و به تناسب، مدیریت ترافیک بدون سرنشین می شود.

این در حالی است که کارشناسان می گویند: بازار مدیریت سیستم های ترافیک هوایی بسیار گران قیمت است و نیاز به یکسری زیرساخت ها دارد. چرا که مدیریت ترافیک هوایی مستلزم استفاده از رادارها و سیستم های ناوبری به طور گسترده است که این موارد بسیار هزینه بر است. از سوی دیگر چون مدیریت ترافیک وسایل نقلیه بدون سرنشین یک بازار فناوری است لذا به طور پیوسته نیاز به تحقیقات و نوآوری دارد و شرکت های فعال در این بازار بایستی هزینه های بسیار بالایی صرف کنند.

پیش بینی می شود بازار سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین تا سال ۲۰۲۷ در حوزه شرق آسیا به طور متوسط ۱۷ درصد گسترش می یابد

پر رونق ترین بازار سیستم های مدیریت ترافیک بدون سرنشین در آمریکا و اروپا تا ۲۰۳۱
از سوی دیگر کارشناسان می گویند: مدیریت ترافیک بدون سرنشین در سطح جهان در ایالات متحده، که بیشترین تقاضا را به دلیل نفوذ زیاد وسایل نقلیه هوایی مستقل و پهپادها به خود اختصاص داده است، ظرفیت بالایی دارد و پس از آن نیز اروپا قرار می گیرد و بیشترین درآمدها در این بازار را به خود اختصاص می دهد.

از سوی دیگر بازار این حوزه در شرق آسیا آماده است تا در دوره پیش بینی شده یعنی از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ به طور متوسط حدود ۱۷ درصد گسترش یابد که در این بین کشور چین بیشترین تقاضا را خواهد داشت.

نکته جالب توجه اینکه بازار مدیریت ترافیک بدون سرنشین در دوره همه گیری COVID-۱۹ نه تنها مانند دیگر بازارها تحت تاثیر قرار نگرفت بلکه ابعاد مختلفی از قابلیت های بخش نمایان ساخت به طوری که در این دوران عمدتا در راستای انجام سه کار مهم یعنی «نمونه برداری از آزمایشگاه تحویل و تحویل و حمل و نقل تجهیزات پزشکی، سمپاشی هوایی برای ضد عفونی مناطق آلوده و نظارت بر فضای عمومی و آگاهی در حین قرنطینه ها» از وسایل نقلیه بدون سرنشین به طور گسترده استفاده شد.

کد خبر: ۹۹٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha