۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
آنتی بادی واکسن «برکت» ۳ جهش نگران کننده ویروس کرونا را خنثی می‌کند
فناور طرح واکسن کوو ایران برکت:

آنتی بادی واکسن «برکت» ۳ جهش نگران کننده ویروس کرونا را خنثی می‌کند

ویروس‌های جهش یافته کرونا که وارد کشور می‌شوند بررسی می‌شوند، تاکنون سه واریانت (گونه) نگران کننده بود که آنتی بادی حاصل از واکسن «کوو ایران برکت» همه آن‌ها را خنثی می‌ کند.

به گزارش بازار، اصغر عبدلی افزود: بررسی‌ها نشان داد این محصول ایرانی در مقابله با گونه‌هایی مانند دلتا (هندی)، آفریقای جنوبی و انگلیسی موثر است.

عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه واکسن برکت در مقابل ویروس جهش یافته هندی موثر است، گفت: شب گذشته مطالعات در این زمینه به پایان رسید و مشخص شد این واکسن ایرانی می‌تواند ویروس جهش یافته هندی را هم خنثی کند.

دکتر عبدلی ادامه داد: اگر این واکسن، جوابگوی گونه‌های جدید نباشد؛ به دلیل این که روند تولید در اختیار خودمان است به راحتی می‌توان واکسنی تولید کرد که پوشش گونه‌های جدید را داشته باشد.

وی اظهار داشت: اولویت کار همه محققان سلامت مردم است، ما فرزند این ملت هستیم و نهایت سعی خود را می‌کنیم تا به دور از سیاست زدگی، عین واقعیت را به هموطنان ارایه کنیم.

فناور طرح واکسن کوو ایران برکت خاطرنشان کرد: مدیون این آب و خاک هستیم و دل در گرو این سرزمین داریم. نهایت سعی خود را خواهیم کرد تا با تمام توان و وجود در خدمت مردم این مرز و بوم باشیم.

واکسن برکت ایمن‌تر و موثرتر از واکسن‌های وارداتی است
وی افزود: نتایج بررسی مقایسه کوو ایران برکت با واکسن‌های وارداتی موجود در کشور، نشان می‌دهد واکسن برکت آنتی بادی بیشتر ایجاد می‌کند و نسبت به واکسن‌های موجود، ایمن‌تر و موثرتر است.

عبدلی با اشاره به اینکه مطالعاتی که تاکنون در این زمینه انجام شده، این موضوع را تایید کرده است، گفت: واکسن برکت نسبت به پلتفورم‌های مشابه موجود در کشور آنتی بادی بالاتری را ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۹۹٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha