۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کمبود سیمان در قزوین/ ساخت و سازها تعطیل شدند
رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی قزوین:

کمبود سیمان در قزوین/ ساخت و سازها تعطیل شدند

قزوین- صوفی نیارکی، رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی قزوین گفت: کمبود سیمان پروژه‌های عمرانی قزوین را در آستانه تعطیلی کامل قرار داده است.

میثم صوفی نیارکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفته های اخیر و بنا به دلایلی از جمله قطعی مکرر برق و افزایش هزینه های تولید، کارخانجات سیمان تولید خود را کاهش داده اند و در فصلی که بهترین فرصت پیشرفت پروژه های عمرانی است این موضوع باعث بهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا شده تا جایی که قیمت هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی از ۴۴ هزار تومان به بیش از ۷۰ هزار تومان در بازار سیاه رسیده است.  

وی افزود: بعضا مشاهده می شود علیرغم پیش خرید و واریز وجه و سپس اعلام تعاونی عاملان تهیه و توزیع مبنی بر واریز مابه التفاوت قیمت در بورس، مجدداً به دلیل کمبود برق و عدم تولید کافی همچنان از ارسال بار خریداری شده امتناع می کنند.

افزایش قیمت میلگرد
صوفی نیارکی بیان کرد: در این بین علاوه بر تاثیر پذیری از بهای سیمان و افزایش قیمت بتن آماده، میلگرد نیز به بالاترین سطح قیمت خود در سالهای اخیر رسیده و تبعات افزایش این قیمت ها باعث بالا رفتن قیمت تمام شده پروژه ها می شود.

وی یادآور شد: در صورت ادامه روند فعلی پیش بینی می شود علاوه بر کاهش استقبال پیمانکاران از شرکت در مناقصات و عدم ارائه پیشنهاد قیمت، پروژه های فعال فعلی نیز به سمت و سوی تعطیلی کشیده شوند.

اولویت استفاده از تولید کارخانه سیمان آبیک در پروژه های استانی
صوفی نیارکی با بیان اینکه تولیدات تنها کارخانه سیمانِ استان باید با اولویت در اختیار پروژه های عمرانی داخل قزوین قرار گیرد، تصریح کرد: این موضوع تا جائی حائز اهمیت است که در حال حاضر محصول کارخانجات سیمان استانهای دیگر به ندرت در قزوین قابل دسترسی است در حالی که سیمان آبیک در استانهای مجاور عرضه و مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی قزوین در پایان ضمن ابراز نگرانی از تحمیل خسارات بیش از پیش به شرکتهای عمرانی در اثر قطعی های مکرر برق و عوارض ناشی از محدودیت های کرونایی بر لزوم حمایت و صدور بخشنامه های لازم از سوی نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد.

کد خبر: ۹۹٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha