۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
ظرفیت تولید کارخانه سیمان نمین به ۲ هزار تن کاهش یافته است
رئیس سازمان صمت اردبیل:

ظرفیت تولید کارخانه سیمان نمین به ۲ هزار تن کاهش یافته است

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: ظرفیت تولید در کارخانه سیمان نمین به کمتر از دو هزار تن در روز کاهش یافته است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این کاهش تولید به دلیل اعمال مدیریت شبکه برق و قطعی برق کارخانه سیمان در دو هفته اخیر بوده که مشکلاتی را در تولید و عرضه محصول سیمان به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: هر چند کارخانه سیمان هم اکنون با دو سوم ظرفیت خود فعالیت کرده و تولید روزانه دو هزار تن محصول را انجام می‌دهد اما تلاش بر این است تا با توجه به فصل کاری و نیاز بازار به سیمان تولید این کارخانه را به ظرفیت سابق بازگردانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بر اساس ظرفیت اسمی کارخانه و پروانه بهره‌برداری توان تولید کارخانه سیمان نمین بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن در روز است که با اعمال برخی محدودیت‌ها در شبکه برق این میزان تولید کاهش و تعدیل شده است.

صادقی افزود: در هفته آینده قرار است با تعطیلی کوره به دلیل کمبود منابع برق، تولید این کارخانه از طریق سیستم آسیابان انجام شده و روزانه تولید سیمان در این کارخانه به سه هزار و ۵۰۰ تن برسد تا در عرضه آن مشکلی به وجود نیاید.

وی به افزایش قیمت سیمان در روزهای اخیر به دلیل کمبود تولید و عرضه آن به بازار اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه فصل کاری را در استان اردبیل سپری می‌کنیم و اکثر واحدهای عمرانی مشغول فعالیت هستند، قرار شد تا بازگشت کارخانه سیمان به ظرفیت تولید اولیه صادرات سیمان به استان‌های همسایه به ویژه گیلان ممنوع شده و صنایع سیمان‌بر نیز با مجوزهای لازم تأمین سیمان را انجام دهند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همکاران ما در واحد نظارت و کنترل تلاش خواهد کرد تا با بازدیدهای مکرر از پروژه‌های عمرانی مهم و سیمان‌بر نیاز آنها را به صورت دقیق مورد پایش قرار داده تا به اندازه کافی سیمان آنها تأمین و از ذخیره سیمان و دلالی در این بازار جلوگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاشمان بر این است تا آرامش بازار سیمان را در استان اردبیل دوباره بازگردانده و ظرفیت تولید را به تناسب نیاز بازار ارتقا دهیم.

کد خبر: ۹۹٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha