۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
۴۰ هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان شرقی در حال ساخت است
مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی:

۴۰ هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر در آذربایجان شرقی تعداد ۴۰ هتل و هتل آپارتمان نیز در حال ساخت است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز یکشنبه در جلسه پیگیری هسته های کلیدی توسعه گردشگری و تقویت هویت فرهنگی استان، جهش در ساخت هتل و هتل آپارتمان سازی در استان را بسیار مهم خواند و افزود: در حالیکه هفت سال قبل تنها  ۳۲ هتل در این استان وجود داشت این رقم هم اکنون به ۶۷ هتل و هتل آپارتمان رسیده است که البته با اهداف سازمانی هنوز فاصله داریم.

حمزه زاده با اشاره به اینکه خروجی تدوین سند تدبیر توسعه گردشگری استان برنامه ای کامل بود که تمام بخش ها در آن لحاظ شده و در هیچ دوره ای برنامه ای با این قدرت که مشارکت فعالان و نخبگان تمام عرصه ها را جلب کند، تدوین نشده است، اظهار داشت: ایده و طرح تدوین سند تدبیر توسعه برای اولین بار در آذربایجان شرقی مطرح و در مدتی کوتاه در سطح ملی تبدیل به یک سند مرجع شد و در استان نیز یکی از اسناد بالادستی تلقی می شود.

وی گفت: یکی از بخش هایی که توانست برنامه های سند تدبیر توسعه را به طور کامل پیش برد و آنها را اجرایی کند، بخش گردشگری آذربایجان شرقی است که البته در اجرای برنامه های سند ناهماهنگی هایی وجود دارد که برای ساماندهی مسائل باید جلساتی برگزار و کاستی ها رفع شود.

حمزه زاده اظهار کرد با ادامه روند فعلی می توان میزان پیشرفت هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه را به بیش از ۹۰ درصد رساند.

وی با اشاره به اقداماتی مثل راه اندازی بازارچه اینترنتی و رونق فروشگاه های صنایع دستی در شرایط کرونایی حاکم بر جهان، کشور و استان، یادآور شد: در تمام خانه های تاریخی آذربایجان شرقی به زودی فروشگاه های صنایع دستی راه اندازی می شود.

کد خبر: ۹۹٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha