۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
ارائه تجهیزات پزشکی به مجاوران تاسیسات نفتی
جانشین رئیس کمیته بحران شرکت ملی نفت اعلام کرد:

ارائه تجهیزات پزشکی به مجاوران تاسیسات نفتی

جانشین رئیس کمیته بحران شرکت ملی نفت ایران گفت: نفت در بحران ها هیچگاه خودش را از محیط پیرامونی جدا نمی بیند و تلاش بر گرفتن تصمیمات جمعی دارد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، فرخ علیخانی با اشاره به تشکیل کمیته شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران در زمان بحران در سطح کشور، گفت: این کمیته در خصوص ویروس کووید ۱۹، تاکنون ۱۱ جلسه تشکیل داده که در برخی از این جلسات وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز حضور داشته اند. در این جلسات براساس مدل تخصصی مدیریت بحران کشوری وضعیت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی اتخاذ و ابلاغ شده است.

وی افزود: با تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران و فرمانده صحنه، مدل تخصصی برای مدیریت بحران بیماری های واگیردار طراحی کردیم. این یک مدل کنترلی است و تعداد بهبود یافتگان و تعداد فوتی ها داده های خروجی نهایی آن هستند و در این مدل تلاش می کنیم با تغییر داده ها، آمار بهبود یافتگان را بالا و تعداد فوتی ها را پایین بیاوریم.

علیخانی با تاکید بر اهمیت بهداشت و سلامت محیط پیرامونی برای شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: نفت در بحران ها هیچگاه خودش را از محیط پیرامونی جدا نمی بیند و تلاش بر گرفتن تصمیمات جمعی دارد. به همین دلیل در حد مقدور در محیط هایی که تنوع قومیتی بیشتری دارند، تلاش می کنیم تا خدمات خود را به محیط پیرامونی نیز ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: کلیه کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۳ گروه عملیاتی، کادر درمانی و ستادی تقسیم بندی و در ۱۵ موقعیت جغرافیایی مختلف قرار می گیرند. که ما با در نظر گرفتن هر دو آیتم گروه کاری و جفرافیایی سعی می کنیم برای تمام کارکنان بهترین تصمیم را بگیریم.

علیخانی ضمن تقسیم بندی اقدام های انجام شده در خصوص مقابله با ویروس کووید ۱۹ گفت: تمامی اقدام ها در ۳ دسته تهیه مدل کنترلی، عمل بر اساس مدل کنترلی و اجرای اقدامات کنترلی و بررسی اثربخشی تقسیم می شوند. طبیعتا روزهای نخست نیازها نسبت به اقلام مورد نیاز برای ضدعفونی و ماسک شدیدتر بود چون موجودی بازار کشش این حجم نیاز فوری را نداشت اما خوشبختانه به مرور اوضاع کنترل شد.

وی تاکید کرد: نقطه عطف این بحران، ابتلا به ویروس کووید ۱۹ است. براساس بررسی ها و در مدل کنترلی تنظیم شده قبل از ابتلا، مساله مدیریت منابع انسانی و بهداشت فردی و عمومی و پس از ابتلا مهم ترین مساله تشخیص و تجهیزات بیمارستانی است. پس ابتدا باید تمرکز بالایی بر روی مدیریت منابع انسانی و بهداشت داشته باشیم تا از ابتلا جلوگیری شود. در مدیریت منابع انسانی باید افراد موجود کاسته شود به طور مثال درعسلویه که بالاترین تنوع قومیتی را دارد نفرات موجود در منطقه کاسته شد. برهمین اساس تصمیم گرفته شد تا در مناطق عملیاتی فقط کارکنان بخش بهره برداری حضور داشته باشند و پروژه ها تا ۲۲ فروردین تعطیل شوند.

علیخانی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی با نتایج آزمایشات طب صنعتی و اطلاعات موجود، کارکنان مستعد ابتلا را شناسایی و تلاش کردند با استفاده از ظرفیت های دورکاری و یا مرخصی آنان را محیط کار دور کنند، افزود: در بخش ارتقای بهداشت فردی و عمومی مساله تهیه مواد ضدعفونی کننده سطح و دست و ماسک مطرح بود. با رایزنی و تلاش های صورت گرفته مشکلات موجود در تامین مواد ضدعفونی کننده تقریبا رفع شده و در تامین ماسک هنوز با کمبودهایی رو به رو هستیم، اما سعی می کنیم ظرفیت موجود را به طور منطقی و براساس ضرورت بین شرکت ها و مدیریت ها توزیع کنیم.

وی با اشاره به اهمیت وجود تجهیزات بیمارستانی پس از ابتلا، بیان کرد: برخی تجهیزات کمک به تشخیص می کنند و برخی دیگر در بحث درمان موثرند. بخشی از تجهیزات در داخل کشور موجود بود و برخی هم نیاز به تامین از خارج از کشور داشت. با تصمیمات گرفته شده به قید فوریت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به مقدار خوبی از محل مطالبات خود از شرکت ها تامین مالی شد تا تجهیزات مورد نیاز از داخل و خارج از کشور تهیه شود. در این میان برخی شهرها هم درخواست تجهیزات پزشکی داشتند که با تصویب هیأت مدیره بهداشت و درمان برای آنان تهیه شد.

علیخانی با تاکید بر ضرورت وجود آمادگی قبلی برای مقابله با بحران ها در شرکت ملی نفت ایران، گفت: در شرکت ملی نفت واحدی به نام مدیریت بحران وجود دارد. در سال ۹۸ پس از وقوع سیل در ابتدای سال، اقدامات صورت گرفته در خصوص سیل توسط این واحد مورد بررسی قرار گرفت و براساس این بررسی ها ضرورت پیشگیری و پیش آمادگی برای مواجهه با بحران ها مطرح شد. در این راستا ماتریس اثر متقابلی از بحران های احتمالی با منشا طبیعی و انسان ساخت و دارایی های شرکت ملی نفت ایران (کارکنان، تاسیسات، داده ها) تهیه و تاثیر هر بحران بر روی دارایی های شرکت ملی نفت ایران بررسی و براین اساس در هر بخشی که دستورالعمل های مورد نیاز وجود ندارد، در حال تهیه دستورالعمل مناسب هستیم.

کد خبر: ۹٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha