۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در شهرستان نمین
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد

راه‌اندازی مرکز رشد مشترک در شهرستان نمین

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز رشد مشترک و سه جانبه در شهرستان نمین خبر داد.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در ساختمان دانشگاه فناوری‌های نوین نمین قرار است این مرکز رشد به شکل سه‌ جانبه و با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی، پارک علم و فناوری و همچنین فرمانداری نمین با هدف توسعه علم و توجه به فناوران و مبتکران راه‌اندازی خواهد شد تا بستر تحول و حمایت از فعالان بخش‌های علمی و پژوهشی به وجود آید.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از استان‌های پیشرو در توسعه واحدهای فناور و شرکت‌های وابسته به این مجموعه است که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ واحد فناور در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل حضور این مجموعه‌های علمی و فناورانه را فرصتی مناسب برای ایجاد تحول در بخش‌های توسعه‌ای صنعتی برشمرد و گفت: قطعا از تجارب و ایده‌های فعالان شرکت‌های فناورمحور و مراکز رشد دانشگاهی استفاده کرده و در رونق تولید و یافتن بازارهای مناسب داخلی و خارجی حرکت‌های مؤثری را انجام خواهیم داد.

ابراهیم‌پور افزود: ۲۷ شرکت فناور در استان اردبیل در بخش صادرات کالاهای تولیدی نیز فعالیت دارند که قطعا حمایت پارک علم و فناوری و مجموعه‌های دانشگاهی زمینه تحول و تحرک را در این بخش بیش از گذشته فراهم می‌آورد.

وی به وجود جوانان خلاق و نوآور در مجموعه پارک علم و فناوری و مراکز رشد اشاره کرد و ادامه داد: طرح‌ها و ایده‌هایی که این جوانان ارائه می‌کنند در حقیقت زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و حتی خدماتی شده و ما در مرحله ثبت اختراع همچنین ثبت شرکت‌ها و تولید انبوه محصول و تجاری‌سازی حمایت‌های همه‌جانبه را به شکل مادی و معنوی انجام می‌دهیم.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان نمین نیز با راه‌اندازی دانشگاه فناوری‌های نوین سعی بر این است تا به تقویت مراکز رشد به صورت مشترک و با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی کمک کنیم تا زمینه بروز خلاقیت و نوآوری جوانان فراهم آید.

وی به تعامل دانشگاه‌ها و ارتباط نزدیک آنها با پارک علم و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر بهترین تعامل بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی در سطح استان به وجود آمده و سعی بر این است تا از ظرفیت دو جانبه در جهت حمایت از جوانان خلاق و نوآور استفاده شود.

کد خبر: ۹۹٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha