۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
مازندران با کمبود نهاده دامی روبرو است/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان خوراک دام و طیور
یک فعال اقتصادی مازندران:

مازندران با کمبود نهاده دامی روبرو است/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان خوراک دام و طیور

ساری- علیزاده، یک فعال اقتصادی در صنعت خوراک دام و طیور مازندران، کمبود ذرت و سویا را از جمله چالش های فرا روی این صنعت بیان کرد و خواستار توجه مسئولان برای حل مشکلات شد.

حمیدرضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولیدات کارخانه سفید دانه با اظهار اینکه طی ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر گوشت سفید در کشور ما رونق گرفته است، آسان بودن تولید را دلیل رونق آن در کشور بیان کرد.

وی افزود: از این رو کارخانجات تولید خوراک دام و طیور افزایش یافته و کارخانه سفید دانه ماکیان نیز از سال ۹۶ با ایجاد اشتغال ۲۰ نفر در ساری راه اندازی شده است.

وی با اظهار اینکه به صورت غیرمستقیم ۱۰۰ نفر در این کارخانه فعالیت می کنند، تعداد محصولات تولیدی را شش نوع بیان کرد و گفت: هر یک از این محصولات در زمینه های مختلف برای مرغداری ها استفاده می شود.

علیزاده به فرق خوراک آماده و صنعتی اشاره کرد و گفت: خوراک آماده برای گله به آسانی هضم می شود و مکمل های موجود در دان ها تاثیر بالایی را در گله ها برجای خواهند گذاشت.

این فعال اقتصادی درباره لزوم پشتیبانی از صنعت دام و طیور اظهار داشت: نهاده های دامی از نیازمندی های این صنعت بوده زیرا کمبود ذرت و سویا از جمله مسائل فرا روی بوده است.

وی گفت: همچنین باید از تولیدکنندگان خوراک دام و طیور حمایت های مالی برای رونق تولیدات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه به صورت وارداتی و از طریق بنادر استان تامین می شود، گفت: مواد اولیه را از کارگزاری های مربوط به دولت خریداری می کنیم و بخشی از نهاده ها را دولتی و بخشی را به صورت آزاد تهیه می کنیم.

علیزاده صنعت خوراک دام و طیور را از جمله صنایع کارآفرین ذکر کرد و گفت: مرغداری های استان می توانند توان تولید بالایی داشته باشند از این رو باید حمایت های لازم فنی و پشتیبانی از آن صورت گیرد.

کد خبر: ۹۹٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha