۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت انرژی با شعار سال همخوانی ندارد
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت انرژی با شعار سال همخوانی ندارد

ساری- مهاجر دارابی، رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت انرژی را نامناسب با شعار سال جاری دانست و خواستار اصلاح قانون جدید هدفمندی یارانه ها شد.

عبداله مهاجر دارابی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی بهای انرژی در بخش صنعتی و تولیدی اظهار داشت: افزایش قیمت انرژی با شعار سال همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه گران شدن قیمت های انرژی واحدهای صنعتی و تولیدی را با چالش روبرو می کند و با شعار سال همخوانی ندارد، بر لزوم اصلاح بندهای قانون جدید هدفمندی یارانه ها و مسکوت ماندن آن تاکید کرد.

وی به فشار ناشی از افزایش قیمت محصولات به مصرف کننده و مردم اشاره و اضافه کرد: روند کنونی افزایش قیمت ها به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده است.

مهاجر احیای جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد را مهمترین مطالبه این بخش از دولت آینده دانست و گفت: بخش خصوصی با قوانین و بخشنامه های خلق الساعه دچار آسیب شد و باید این مسائل برطرف شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی های زاید برخی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران را از ادامه کار منصرف کرده است، نبود وحدت رویه بین بانک ها را از دیگر موانع فرا روی تولید بیان کرد و خواستار رفع این مسائل شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه باید در شرایط بحران از بخش تولید و اقتصاد حمایت کرد، مالیات را از دیگر دغدغه های تجار و بازرگانان برشمرد و گفت: به رغم آنکه تولیدکننده می تواند مالیات را سه ساله پرداخت کند ولی در استان عنوان می شود باید در هشت قسط پرداخت شود.

وی وجود اشکالات زیرساختی در حوزه صادرات را از دیگر موانع بیان کرد و گفت: معافیت های مالیاتی در زمینه صادرات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۹۹٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha