۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
 ادغام راه‌ و شهرسازی سیاسی نبود| دولت باید کوچک و چابک شود
مشاور امور مجلس در سازمان برنامه و بودجه:

ادغام راه‌ و شهرسازی سیاسی نبود| دولت باید کوچک و چابک شود

لاهوتی، مشاور امور مجلس در سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با تفکیک وزارتخانه راه‌وشهرسازی، ادغام را مسئله ای سیاسی ندانست و تاکید کرد در دور سیزدهم باید دنبال دولتی کوچک و چابک باشیم.

به گزارش بازار، مهرداد لاهوتی که مخالف تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی است، اظهار کرد: در قوانین برنامه و نیز سخنان منتخب مردم، کوچک سازی دولت به چشم ی خورد که یکی از راه های آن، ادغام وزارتخانه هاست.

وی با اعلام اینکه دولت وظیفه سیاست گذاری در حوزه مسکن را دارد و گاه به صورت مستقیم وارد تولید مسکن می شود، گفت: در زمان ادغام استدلال دوستان درست بود که در قالب یکی از معاونت های راه و شهرسازی حوزه ساخت مسکن را دنبال کرد.

لاهوتی ادامه داد: هنوز هم اعتقاد دارم وزارت راه و شهرسازی باید حوزه مسکن را سامان دهد و نیازی نیست که ما یک وزارتخانه جداگانه داشته باشیم و بار هزینه سنگین از جیب مردم بپردازیم.

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، خاطرنشان کرد: پول این کار از جیب مردم پرداخت می شود و همین مردم فردا باید پول نفت را بدهند و دو وزارتخانه جدا شود.

لاهوتی معتقد است توفیق در حوزه مسکن ربطی به وزارتخانه ای مستقل در این بخش ندارد که البته در جای خود قابل بحث است.

وی همچنین تاکید کرد: اقشاری در کشور زندگی می کنند که منازل آن ها هیچ ربطی به دولت ها ندارد. خانه هایی خاص دارند و با پول خود آن را تهیه می کنند و نباید به آن ها امتیازی داد و البته امتیازهای مالیاتی و ... را باید از آن ها گرفت.

لاهوتی ادامه داد: همچنین قرار نیست دولت برای اقشار متوسط مسکن بسازد بلکه با پرداخت بخشی از پول یارانه می توان مشکل آن ها را حل کرد.

مشاور نوبخت گفت: اقشار ضعیفی هم هستند که در هر دولت نسخه ای برای آن ها پیچیده شد در حالی که امروز نسخه ی جداسازیِ وزارتخانه ها برای تامین مسکن این افراد هیچ ضرورتی ندارد.

لاهوتی با رد سخنان برخی که تصمیم ادغام در دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد را سیاسی عنوان کرده بودند، گفت: نخیر! تصمیم در این دولت که صورت نگرفت. حتی دولت آقای روحانی تمام وجود خود را گذاشت تا وزارت بازرگانی را مجددا احیا کند ولی این کار نشد. پس چنین مسائلی ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و اصلا سیاسی نیست.

وی در مصاحبه با این بخش تحلیلی در میزگرد «گفتگوی اقتصادی» از رادیو گفت‌وگو، یادآوری کرد: حتی قرار بود وزارت ارتباطات هم در این ادغام وارد شود. پس بنابراین باید سعی کنیم دولتی کوچک اما چابک داشته باشیم.

کد خبر: ۹۹٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha