۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
 جلوی ورود قطعات یدکی بی کیفیت از گمرک گرفته شود
مدیر ارتباطات، بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن:

جلوی ورود قطعات یدکی بی کیفیت از گمرک گرفته شود

حجم عظیم سود بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو باعث شده که بسیاری از سودجویان از فرصت استفاده کنند و قطعات یدکی بی کیفیت را وارد کنند که باید جلوی ورود این قطعات از گمرک گرفته شود.

به گزارش بازار، مجتبی نظری، مدیر ارتباطات، بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن در مورد قطعات یدکی تقلبی خودرو در بازار گفت: اگر از ورود قطعات قاچاق و بی کیفیت در مبادی ورودی کشور و گمرک جلوگیری شود در واقع از تولید کننده قطعات یدکی حمایت صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه و حمایت از قشر تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو اظهار داشت: واردات قطعات یدکی موجب می‌شود که شیرینی بومی سازی و خود کفایی در تولید برخی از قطعات یدکی که تولید کنندگان با تلاش به آن رسیدند از آنها گرفته شود.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: حجم زیاد پول در بازار لوازم یدکی خودرو موجب ایجاد بسیاری از لابی‌ها، بالا رفتن قیمت مواد اولیه و ... شود و در واقع یک زنجیره فساد را ایجاد و گسترش می‌دهد.

وی نبود یک سیستم و بستر نظارتی را از مشکلات بازار قطعات یدکی برشمرد و اظهار داشت اگر قطعات لوازم یدکی بر اساس یک سیستم خاص یا بارکد خوان قابل راستی آزمایی وشناسایی بود بخشی از مشکلات قابل حل بود.

در ادامه برنامه دکتر حسن قره ئی کارشناس خودرو نیز گفت: در حال حاضر ۷۰ تا ۷۵ درصد از بازار لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات عمدتا قطعات بی کیفیت و نامطلوب است.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم بازار لوازم یدکی ۱۲۰ هزار میلیارد است و با کاهش مواردی چون لاستیک، روان سازها و ... کاهش این بازار به نصف، هنوز هم در واقع ۲۰ درصد از بازار ۶۰ هزار میلیارد تومانی، حجم بازار قاچاق لوازم یدکی خودرو است که این رقم برای تقلب و تخلف افراد سودجو جذاب است.

وی با تاکید بر لزوم کنترل و پایش بیشتر سیستم توزیع لوازم یدکی خودرو در بازار گفت: اولویت باید جان انسان‌ها باشد و اینکه استفاده از قطعات تقلبی و نامرغوب علاوه بر اینکه موجب افزایش مرگ و میرها می‌شود، نارضایتی اجتماعی هم ایجاد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: صنف لوازم یدکی در دنیا بیزینس و تجارت اول خودرو است و همیشه فروش وسود آوری داشته است و در مواقعی از خودرو سازان بیشتر درآمد دارند.

کد خبر: ۹۹٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha