۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
 ضرورت احیای اعتبار بیمه قالی بافان و شاغلان صنایع دستی در بودجه ۱۴۰۰
رئیس مرکز ملی فرش ایران تأکید کرد

ضرورت احیای اعتبار بیمه قالی بافان و شاغلان صنایع دستی در بودجه ۱۴۰۰

رئیس مرکز ملی فرش ایران، گفت: حذف ردیف اعتباری مختص بیمه قالی بافان و شاغلان صنایع دستی در آخرین نسخه از قانون بودجه ۱۴۰۰ امکان تداوم بیمه اقشار مشمول و اجرای تکالیف قانونی محوله را غیرممکن ساخته است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، فرحناز رافع در این خصوص اضافه کرد: علیرغم اینکه این بودجه در تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تائید شورای نگهبان رسید اما ردیف بودجه در بازگشت به مجلس جابجا شده و از تبصره ۱۴ به بند (و) تبصره (۲) بودجه تغییر یافته که این موضوع تداوم بیمه اقشار مشمول و اجرای تکالیف قانونی محوله را غیرممکن ساخته است.

وی گفت: فعلاً مشخص نیست که برای این ردیف بودجه، اعتبار در نظر گرفته شود و سازمان تامین اجتماعی با توجه به دیون خود قادر به تامین و پرداخت بیمه دو میلیون قالیباف نمی باشد، نکته مهم آن که در حال حاضر فقط ۲۶۱ هزار نفر یعنی یک دهم جمعیت قالیبافان تحت پوشش بیمه هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران از زحمات فراکسیون اجتماعی و فراکسیون زنان مجلس و فرهنگی «نماینده مردم تبریز» برای پیگیری بیمه قالیبافان تشکر کرد و افزود: از سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم که تمامی قالیبافان کشور را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

کد خبر: ۹۹٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha