۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
افت و خیز نرخ آهن

افت و خیز نرخ آهن

در اولین روز هفته آنچه که رویت شد؛ نرخ ارز نوسان کمی را به رخ کشید و در نهایت روی نرخ ۲۴ هزار و ۷۸۰ تومان قرار گرفت. در این میان اما بازار مقاطع مسیر خود را پیدا نکرده و نوسان قیمتی به چشم می خورد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در اولین روز هفته آنچه که رویت شد؛ نرخ ارز نوسان کمی را به رخ کشید و در نهایت روی نرخ ۲۴ هزار و ۷۸۰ تومان قرار گرفت. در این میان اما بازار مقاطع مسیر خود را پیدا نکرده و نوسان قیمتی به چشم می خورد. گویا این سردرگمی در قیمت گذاری ناشی از اعلام به پایان رسیدن قطعی های برق است که خبری نوید بخش است. از سوی دیگر موج دومی از هوای گرم وارد کشور شده که این خبر نوید خبر قبل را از بین برد. و موجب شده تا افزایش احتمال قطعی برق را دو چندان شود.

حال آنکه در بازار جهانی قیمت ها ثبات را در پیش گرفته و روندی با آرامش را به همراه دارد. از یکسو به دلیل کمبود تقاضا در بازار فولاد؛ مبادی فروش مایل به کاهش قیمت ها و ارائه تخفیفات هستند و از سوی دیگر جو سیاسی منطقه و بازتاب اثر اتفاقات مختلف بر بازار فولاد هر از چند گاهی یک شوک ناگهانی وارد می کند و بازار را به سوی افزایش قیمت سوق می دهد.

شاید هم بتوان اظهار داشت آن دسته از مبادی فروش که در تامین برق مشکلی ندارند؛ ترجیح بر کاهش قیمتی دارند و علاقمندند تا چرخه تولید و داد و ستد روی ریل خود قرار گیرد. اما از سوی دیگر تولیدکنندگانی که با مشکلات کمبود برق مواجه هستند ترجیح دارند که با افزایش قیمت خود را به زنجیره برسانند.

در اولین روز هفته شاهد کاهش قیمت میلگرد در حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان بودیم اما به همین موازات تعداد کثیری نیز ثبات قیمتی را لحاظ کردند. البته چهار شرکت نیز افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی را روی قیمت محصولات  خود در این حوزه لحاظ کردند. کف قیمتی در این بخش روی نرخ ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان و سقف قیمتی با افزایش حدود ۲۰۰ تومانی روی نرخ ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.  

قیمت نبشی و قیمت ناودانی نیز در اکثر شرکت ها کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی را لمس کرده و برخی مبادی فروش نیز تغییر قیمتی را لحاظ نکردند. در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی ثبات قیمت لحاظ شد و بعضا نیز کاهش ۲۰۰ تومانی را لحاظ کردند. اما در بخش شاخه فروشی اکثر شرکت ها ثبات قیمت تیرآهن را درج نمودند. در بخش دیگری از بازار آهن، پروفیل در ثبات نسبی به سر می برد و صرفا یک شرکت قیمت پروفیل را ۲۰۰ تومان افزایش داد.

کد خبر: ۹۹٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha