۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
۴۵۰ هزار میلیارد کسری تراز بودجه داریم| نسخه‌ها درمان دولت اقتصاد را بیش از پیش دچار مشکل کرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

۴۵۰ هزار میلیارد کسری تراز بودجه داریم| نسخه‌ها درمان دولت اقتصاد را بیش از پیش دچار مشکل کرد

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان اینکه نسخه های دولت فعلی برای مشکلات نسخه هایی برای درمان نبود، تاکید کرد: این نسخه ها اقتصاد را بیش از پیش دچار مشکل کرد.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به مهمترین چالشهای دولت سیزدهم بیان داشت: مهمترین چالش دولت سیزدهم کسری بودجه ۱۴۰۰ است چراکه این کسری قابل توجه است. 

وی با بیان اینکه  ۴۵۰ هزار میلیارد کسری تراز بودجه است، بیان داشت: تجربه ما تاکنون نشان داده است که متاسفانه واقعیت ها بیش از آن برآورد هایی است که قبلاً داشتیم به جهت اینکه ما یک بخشی از کسری بودجه را از فروش منابع و دارایی های دولتی دیدیم که تا حداقل که تقریباً ۴ ماه از سال جدید می گذرد دولت هیچ عزمی برای تامین منابع از این محل انجام نداده و بیشتر معطوف به مالیات و فروش نفت و فرآورده های نفتی شده است.

وی تاکید کرد: قطعاً کسری بودجه یکی از مهم‌ترین چالش‌های دولت سیزدهم است چراکه این کسری بودجه می تواند بر حوزه‌هایی نظیر تورم و نقدینگی تاثیر گذار باشد. 

زنگنه با بیان اینکه دولت سیزدهم باید در جهت رفع موانع تولید و مانع زدایی از تولید حرکت کند، اظهارداشت: این مسئله کم هزینه بوده و هم دست دولت است و هم اینکه می‌توانیم از این طریق انحصار دولت را کم کنیم.

وی با بیان اینکه نسخه های دولت فعلی برای مشکلات نسخه هایی برای درمان نبود، تاکید کرد: این نسخه ها اقتصاد را بیش از پیش دچار مشکل کرد لذا  اینکه دولت همه چیز را در انحصار خودش بگیرد و همه چیز را به اصطلاح فراتر از رگولاتوری  در اختیار خودش داشته باشد، باعث شد تا این مشکلات را داشته باشیم .بنابراین دولت سیزدهم باید به سمت اقتصاد مردمی حرکت کند و رفع موانع و آزاد سازی شریان های اقتصادی را مدنظر قرار دهد.

کد خبر: ۹۹٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha