۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
جاذبه های گردشگری دبی که باید قبل از مرگ دید!!

جاذبه های گردشگری دبی که باید قبل از مرگ دید!!

آب و هوای دبی به علت قرار گیری در شبه جزیره عربستان بسیار گرم و خشک است و حتی میانگین دمای آن در زمستان هم ۲۴ درجه سانتیگراد است. پس بهتر است برای رزرو بلیط هواپیما دبی در زمستان اقدام کنید.

به گزارش بازار، دبی شهری توریستی در جنوب ایران و به عروس خلیج فارس معروف است. جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در این شهر وجود دارد باعث شده ایرانیان علاقه زیادی به آن داشته و با تهیه بلیط هواپیما دبی راهی این شهر شوند. ‌ دبی در صحرای عرب قرار داشته و تقریباً هیچ رودخانه و جریان آب طبیعی ندارد.

طبق رده بندی گردشگر پذیرترین شهر های جهان در سال ۲۰۱۳ (بر اساس گزارش Master card) دبی با جذب ۹/۹ میلیون گردشگر توانست خود را به عنوان هفتمین شهر توریستی جهان و بالاتر از شهرهای توسعه یافته مانند بارسلونا، میلان، رم، آمستردام، توکیو، وین و لس‌ آنجلس مطرح کند. ضمن اینکه در رده ‌بندی مذکور وسعت و جمعیت کم دبی در نظر گرفته نشده است.

آب و هوای دبی به علت قرار گیری در شبه جزیره عربستان بسیار گرم و خشک است و حتی میانگین دمای آن در زمستان هم ۲۴ درجه سانتیگراد است. پس بهتر است برای رزرو بلیط هواپیما دبی در زمستان اقدام کنید. اما چه عوامل و جذابیت هایی باعث می شوند افراد با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر توریستی در حاشیه خلیج فارس سفر کنند. اگر شما هم علاقه مند به دانستن جواب این سوال هستید می توانید با مطالعه این مطلب به پاسخ برسید. شاید شما هم در آینده ای نزدیک با تهیه بلیط هواپیما برای سفر به دبی برنامه ریزی کنید.

جاذبه های گردشگری دبی

سافاری بیابانی دبی

سافاری بیابانی مجموعه‌ ای از تفریحات خاص در بیابان های شنی است که در دبی شامل اسکی روی شن، شترسواری، رانندگی در شن و تپه نوردی، تماشای گونه های گیاهی و حیوانی کمیاب می شود.

دلفین بی

بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین دنیا در دبی قرار گرفته است. شما می‌توانید برای بازی با دلفین ها و ثبت عکس های یادگاری به دلفین بی دبی در آتلانتیس پالم دبی سربزنید.

باشگاه گلف امارات

باشگاه گلف امارات که از معروفترین باشگاههای گلف دنیاست محلی برای ورزش هایی چون گلف، تنیس، بدنسازی و اسکواش است. فارغ از انواع ورزش های موجود در این باشگاه وجود فضایی چنین سرسبز و پر آب در شهری کویری مثل دبی عجیب و جذاب است.

پیست اسکی دبی

با شنیدن نام پیست اسکی حتماً متعجب می‌شود چرا که بارش برف برای شهر کویری دبی دور از ذهن است. اما چنین امکانی نیز در این شهر به وجود آمده است. این پیست اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است از سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرده است.

 آکواریوم دبی

آکواریوم دبی خود به تنهایی دنیایی از شگفتی و هیجان است ۱۴۰ گونه دریایی به صورت یکجا در این آکواریوم قابل مشاهده بوده و در پیاده‌روی داخل تونل ها می توانید از باغ وحش زیر آب دیدن کنید. اگر بخواهید تجربه نزدیک به واقعیت را در برخورد با حیوانات دریایی به دست بیاورید غواصی و اسنورکلینگ در قفس به شما پیشنهاد می شود. که از این طریق می توانید کوسه ها را از نزدیک ترین فاصله ببینید. سواری در قایق های شیشه‌ای نیز امکان خوبی برای تماشای دنیای مرموز زیر آب است.

پارک آبی وایلد وادی دبی

بازی با آب در آب و هوای گرم دبی می تواند تفریحی لذت بخش و هیجان انگیز باشد. شما به همراه کودکان خود می‌توانید از این فضای مفرح استفاده کنید.

دنیای ماجراجویی آی ام جی

در هنگام تهیه بلیط هواپیما دبی اگر برای بردن فرزندانتان هم برنامه‌ریزی کرده‌اید حتماً سری به دنیای ماجراجویی در دبی بزنید. بازی و ماجراجویی در یک پارک موضوعی سرپوشیده که چهار دنیای مختلف مثل کارتون نتورک، کارتون مارول، بلوار آی ام جی و دره گمشده دایناسورها را می‌توان تجربه کرد ساعات خوب و خوشی را برای کودکان فراهم می کند.

جاذبه های گردشگری دبی که باید قبل از مرگ دید!!

باغ شگفت انگیز

احتمالاً زمانی که برای تهیه بلیط هواپیما دبی اقدام می کنید توقع دیدن طبیعت پر گیاهی را در این شهر ندارید. اما بد نیست بدانید که در دبی جذابیت گردشگری فوق العاده ای به نام باغ شگفت انگیز وجود دارد که امکان تماشای ۴۵ میلیون گل را در اشکال زیبا برای شما فراهم می کند. نکته شگفت انگیز تر اینکه بسیاری از گونه‌ های گیاهی این باغ بومی نبوده و با صرف هزینه و زحمت زیاد به این مکان منتقل شده ‌اند. عکاسی در این محیط جالب و به یاد ماندنی خواهد بود.

اما به غیر از جاذبه‌های گردشگری معمول که تا حدی به آن پرداختیم جاذبه دیگری هم در این شهر وجود دارد که برای بسیاری از مسافران مهم است و آن مراکز خرید دبی است. به خصوص که بسیاری از برندهای معروف را می‌ توان در مراکز خرید این شهر با قیمتهای مناسب پیدا کرد.

· مراکز خرید دبی

· مرکز خرید ابن بسوزه دبی

· مرکز خرید الغدیر

· مرکز خرید فستیوال

· مرکز خرید ماکائو

· مرکز خرید امارات

· مرکز خرید دراگون مارت چینی

· مرکز خرید اوت لت دبی

· مرکز خرید الکرامه

 امکان استفاده از فستیوال خرید دبی

در طول دوران جشنواره هفته مد دبی، اجراهای خیابانی، انواع نمایشگاه‌ گل، فیلم و تئاتر، آتش بازی هم برگزار می شود.

هتل های دبی

شما حتی در صورتی که با بلیط لحظه آخری دبی هم موفق به سفر شده باشید بهتر است شناختی مختصر در مورد هتل ها و شرایط آنها در دبی داشته باشید.

· هتل برج العرب جمیرا

· هتل جمیرا زعبیل سرای

· هتل شانگری لا دبی

· هتل آتلانتیس دبی

غذاهای دبی

غذا به عنوان عامل مهم جذب گردشگر در هر کشوری به کار می آید. از غذاهای معروف و مهم در جلب گردشگران می توان موارد زیر را نام برد.

شتر شکم پر، گجیا، شاورما، مجبوس

بلیط دبی را از کجا بخرم؟

سایت های بسیار زیادی در ایران وجود دارند که بلیط هواپیما دبی را ارائه می کنند. از جمله معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط به مقصد دبی می ‌توان به تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک اشاره کرد.

در بین گزینه‌ های گفته شده این تیک بان است که توانسته با ارائه خدماتی نوین و هوشمند از سایر رقبا پیشی بگیرد. اگر دوست دارید خرید بلیط هواپیما ارزان دبی را به سبد سفر خود اضافه کنید تیک بان بهترین گزینه برای شما است. با تیک بان همیشه بهترین ها فکر کنید.

کد خبر: ۹۹٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha