۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
ارزآوری جدید از ضایعات کشاورزی در دامغان| اجرای طرح گنجینه در استان سمنان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ارزآوری جدید از ضایعات کشاورزی در دامغان| اجرای طرح گنجینه در استان سمنان

سمنان- آل بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان از استقرار یک واحد تولید زغال اندونزی در صید آباد دامغان خبر داد و گفت: این واحد صنعتی برای نخستین بار در استان از ضایعات کشاورزی زغال تولید می‌کند.

حسن آل بویه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یک واحد تولیدی در ناحیه صنعتی صیدآباد دامغان با تولید زغال اندونزی از ترکیب پوست پسته و شاخه‌های هرس شده درختان پسته برای کشور ارزآوری دارد، تاکید کرد: هر کیلو زغال اندونزی تا ۸۰ درصد کربن اکتیو دارد و کاربرد آن در صنایع پزشکی، بهداشتی و نظامی نظیر ساخت دستگاه‌های دیالیز، دارو ، فیلترهای تصفیه آب وتولید خمیر دندان است.

وی افزود:  پوست پسته با ترکیب شاخه های هرس شده پسته به نسبت ۳۰ به ۷۰ درصد و ثعلب بستنی سازی و نشاسته ، در یک فرایند سخت و ۳۵ ساعته، درکوره‌های دیجیتال با دمای تا ۵۶۰ درجه به زغال تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۴۰۰ تن زغال اندونزی و قابلیت صادرات سالانه ۲۶۰ تن زغال اندونزی را به سوییس، عمان، ارمنستان، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارد، ابراز داشت: هرتن زغال اندونزی در کارخانه های کربن، پس از تبدیل به محصول تا ۱۲هزار دلار ارزش دارد.

آل بویه گفت: وجه تسمیه این نوع زغال به نام زغال اندونزی به علت بکارگیری دستگاهی بنام اندونزی در فرایند تولید این نوع زغال است.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه طرح گنجینه یا عارضه‌یابی تخصصی مالکیت فکری شرکت‌ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ۲۶ و ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: طرح گنجینه یا عارضه‌یابی تخصصی مالکیت فکری شرکت‌ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ویژه شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری با هدف شناسایی مصادیق دارایی‌های فکری، اولویت بندی و رائه بهترین راه حفاظتی براساس راهبرد کسب و کار، آشنایی با اقسام مالکیت فکری و معرفی خدمات حفاظت از مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه نقشه راه حفاظت از دارایی فکری محسوب می شود.

کد خبر: ۹۹٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha