۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کولبری در کردستان نتیجه نبود زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار مرزی است
نماینده سقز و بانه در گفتگو با بازار؛

کولبری در کردستان نتیجه نبود زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار مرزی است

سنندج- رحیمی، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی پدیده کولبری را نتیجه بی‌تفاوتی‌های مدیران در راستای ایجاد زیرساخت‌ها برای اشتغالزایی در مناطق مرزی کردستان عنوان کرد.

بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کولبری یکی از مشکلات اساسی و جدی مردم استان کردستان است و متاسفانه علیرغم تمامی وعده های داده شده، مسئولان هیچ طرح و برنامه ای برای مدیریت و ساماندهی این وضعیت ندارند.

وی ادامه داد: در واقع باید گفت خود کلمه کولبر و اسم آن به هیچ عنوان زیبنده مردم کردستان که همواره در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی در صف مقدم حضور داشته اند نیست و متاسفانه امروز بروز مشکلات متعدد باعث بروز این پدیده نگران کننده در این استان شده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بی تفاوتی های ادامه دار مسئولان و مدیران در دولت های مختلف باعث بروز پدیده کولبری شده است و همه اقدامات صورت گرفته طی سالهای اخیر نیز در راستای ساماندهی این معضل کارساز نبوده است.

وی با بیان اینکه کولبری باعث بروز حوادث ناگوار برای مردم ساکن در مرزهای کردستان می شود، بیان کرد: متاسفانه به دلیل سوء استفاده های افراد معاند و سودجو، در بعضی از شرایط شاهد ورود اجناب ممنوعه به داخل کشور هستیم که این کار با برخورد نیروهای نظامی و انتظامی همراه است و این اقدام حوادث تلخی را به دنبال دارد.

رحیمی ضمن اشاره به نتایج و هزینه های بروز حوادث از جمله کشته شدن و زخمی شدن برای کولبران در مرزهای استان کردستان، افزود: من ضمن درخواست از همه عزیزان متولی امور مرزبانی انتظار دارم که با تلاش و جدیت بیشتر شرایط و زمینه را برای کاهش حداکثری بروز حوادث فراهم کنند.

وی گفت: متاسفانه همین یکی دو روز گذشته یکی از کولبران در یک حادثه در مرز بانه جان خود را از دست داد که دارای پنج فرزند است و بروز این گونه حوادث باعث ایجاد هزینه های زیادی مالی و اجتماعی برای استان می شد و همه ما مسئولیم که برای رفع این معضل تلاش کنیم.

ایجاد اشتغال پایدار در مرزهای کردستان ضروری است
وی بهترین راهکار در راستای مدیریت و ساماندهی موضوع کولبری در استان کردستان را ایجاد و تقویت زیرساخت ها عنوان کرد و یادآورشد: تقویت زیرساخت ها برای ایجاد فرصت های شغلی یکی از نیازهای لازم و ضروری برای کاهش و از بین رفتن پدیده نگران کننده کولبری است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار این مهم ما باید زمینه برای استفاده درست و قانونی از مرز برای ساکنین در نوار مرزی را فراهم کنیم و انتظار داریم که مدیران دولتی در این زمینه از تمامی توان خود بهره گرفته و شرایط را بهبود ببخشند.

وی خواستار تسریع در کمک به ساکنین در مرزهای استان کردستان شد و افزود: در کنار حمایت های موردی باید به گونه ای اقدام شود تا خود مرزنشیان در صف اول از بهره مندان این ظرفیت قرار گیرند که البته متاسفانه در شرایط فعلی به دلیل سوء مدیریت ها این مهم به چشم می خورد.

رحیمی در پایان ضمن اشاره به آمادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری بهتر با دولت برای ساماندهی موضوع کولبری در کردستان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا در این زمینه با دولت همکاری کند و به همین دلیل باید از ظرفیت های قانونی ایجاد شده در این راستا و حتی وضع قوانین جدید برای حمایت از افراد کولبر به شکل بهتری بهره برداری شود.

کد خبر: ۹۹٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha