۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
احتمال تمدید افزایش عرضه ماه آوریل آرامکو تا ماه مه میلادی

احتمال تمدید افزایش عرضه ماه آوریل آرامکو تا ماه مه میلادی

مدیرعامل شرکت سعودی آرامکو اعلام کرد که این شرکت به احتمال زیاد افزایش عرضه ماه آوریل خود را تا پایان ماه مه میلادی تمدید می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان اعلام کرد: به احتمال زیاد افزایش عرضه ماه آوریل آرامکو تا پایان ماه مه میلادی تمدید می‌شود و این شرکت از قیمت ۳۰ دلاری نفت برای هر بشکه «بسیار راضی» است.

آرامکو هفته گذشته اعلام کرد در تلاش برای گرفتن سهم بازار در برابر روسیه که به کاهش قیمت جهانی نفت کمک کرده است، تولید ماه آوریل خود را به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رساند.

امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو عربستان، دوشنبه (۲۶ اسفندماه)، اعلام کرد به‌طور خلاصه، آرامکو می‌تواند با قیمت بسیار پایین هم دوام بیاورد و در واقع می‌تواند این شرایط را برای طولانی مدت تحمل کند.

وی افزود: شک دارم مقدا تولید ماه مه با ماه بعدی میلادی (آوریل) فرقی داشته باشد.

ناصر گفت: افزایش تولید و صادرات، با وجود قیمت‌های پایین، تأثیر مثبتی بر این شرکت خواهد داشت. آرامکو یکی از کمترین هزینه‌های تولید در جهان را دارد.

خالد الدباغ، مدیر امور مالی سعودی آرامکو نیز گفت: این شرکت از قیمت ۳۰ دلاری نفت برای هر بشکه «بسیار راضی» است و هنوز هم می‌تواند تعهدهیا سود سهام خود و انتظار سهامداران را با این قیمت و حتی قیمتی کمتر از آن برآورده کند.

ناصر گفت: آرامکو برای رسیدن به این رکورد در ماه آوریل روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از ذخیره‌سازی‌های عظیم خود برداشت می‌کند و می‌تواند تولید حداکثری ۱۲ میلیون بشکه در روز را به‌مدت یک سال بدون نیاز به هزینه‌های بیشتر حفظ کند.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، صدها میلیون بشکه نفت خام ذخیره‌شده دارد.

به گفته وی، سعودی آرامکو در حال بررسی افزایش یک میلیونی تولید حداکثری خود و رساندن آن به ۱۳ میلیون بشکه در روز است.

کد خبر: ۹٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha