۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
تنها بندر تجاری چوب در گمیشان احداث می شود
نماینده مردم غرب گلستان:

تنها بندر تجاری چوب در گمیشان احداث می شود

گرگان- ایری، نماینده مردم غرب گلستان گفت: مقدمات کار ایجاد تنها بندر تجارت چوب در گمیشان انجام شده است.

عبدلجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ هییت دولت، برداشت از چوب درختان جنگلی استان‌های شمالی ممنوع شده است. به استناد همین مسئله کمیسیون کشاورزی مجلس تصمیم گرفت با توجه به اینکه در کشور روسیه و قزاقستان منابع تامین چوب بسیار مناسبی وجود دارد بخشی از سواحل خزر برای تجارت چوب فعال شود.

وی افزود: براساس ضابطه این کمیسیون، باید این بندر ۵۰ کیلومتر از جنگل فاصله داشته باشد و این حریم تنها در گلستان قابل اجرا است و به همین منظور شمال گمیشان برای آن در نظر گرفته شده است.

ایری ادامه داد: مقدمات کار شامل مطالعات فاز صفر و برداشت های میدانی انجام شده و فاز یک هم در حال مطالعه است و در صورت تکمیل می توانیم تنها بندر تجاری چوب را در گمیشان آغاز کنیم. امید داریم زمینه عملیات اجرایی این بندر در سال ۱۴۰۰ استارت زده شود.

وی در ادامه به لایروبی بنادر استان اشاره کرد و گفت: مصوبه‌ای که ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان مصوب کرد حدود هزار میلیارد تومان در طی پنج سال برای لایروبی این خلیج باید تخصیص داده شود.

نماینده مردم غرب گلستان اظهار کرد: ستاد برای تحقق این مسئله، دستگاه‌های مختلف اجرایی را مشخص کردند، از جمله سازمان بنادر مسوول اجرای لایروبی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر هر کدام وظیفه‌ای دارند که در این راستا باید انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبات زیست محیطی که در خصوص خلیج گرگان و تالاب میانکاله صورت گرفته هر چه زودتر این مسئله باید محقق شود و اگر این مسئله انجام نشود با توجه به شرایط پسروی آب دریا وعدم لایروبی با مشکلات زیست محیطی و یا شاید هم بحران در سطح استان و کل کشور مواجه خواهیم شد.

ایری تاکید کرد: ضرورت این کار با توجه مصوبات ملی خلیج گرگان پرداخت شده وتذکرات زیادی در این خصوص داده‌ایم و امیدواریم که این مسئله در زمانی کوتاه انجام شود.

کد خبر: ۹۹٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha