۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
خارجی‌ها چشم انتظار محصولات دانش بنیان مازندران
بازار گزارش می‌دهد؛

خارجی‌ها چشم انتظار محصولات دانش بنیان مازندران

ساری- آوازه دانش فنی و توانمندی شرکت های دانش بنیان مازندران از مرزها آن سوتر رفته و طرف های خارجی را مات و مبهوت کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: در شرایط کنونی که بسیاری از صنایع واحدهای تولیدی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی با موانع متعددی روبرو هستند، محصولات بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مازندران به قاره دوردست‌ها رفته است.

همچنین بسیاری از کشورهای خارجی نیز به رغم شرایط تحریمی برای تأمین محصولات دانش بنیان مازندران صف کشیده اند و اشتیاق زیادی در این بخش دارند. کنیا از جمله کشورهایی است که تمایل زیادی برای بهره گیری از محصولات دانش بنیان مازندران دارد و تولیدات یک کارخانه، چشم این کشور را گرفته است.

اشتیاق کنیا برای انتقال تکنولوژی‌های کشاورزی و غذایی ایران
جاشو کاتیمو اگوا سفیر کنیا که در سفر به مازندران برای دومین بار از یک کارخانه دانش بنیان در زمینه تولیدات صنعتی و الکترونیکی بازدید کرده است، اظهار داشت: دستگاه‌های تولیدشده در زمینه دستگاه‌های بی خطرساز و زباله‌های عفونی این شرکت دانش بنیان در آمل بی نظیر هستند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تفاهمنامه همکاری دوجانبه با شرکت دانش بنیان آملی اظهار داشت: برای عرضه خدمات فنی و مهندسی با این شرکت تفاهمنامه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه کنیا برای انتقال تکنولوژی‌های بخش‌های ماشین آلات کشاورزی و غذایی از ایران و شرکت دانش بنیان آمل علاقمند است، گفت: فصل جدیدی از همکاری کنیا با شرکت‌های ایرانی آغاز شده است.

خارجی‌ها چشم انتظار محصولات دانش بنیان مازندران

محصولات دانش بنیان آمل به ۲۰ کشور صادر شده است
در شرایط کنونی و به رغم تحریم‌های سنگین، بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مازندران توانستند محصولات دانش بنیان خود را به کشورهای هدف صادر کنند و فریدون امینی رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان خزر الکترونیک در آمل در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت این واحد در زمینه تولید کارخانه‌های دانه پیلت برای مرغداری‌ها و تجهیزات پرورش ماهی و دستگاه‌های مربوط بازیافت دام و طیور به کود اظهار داشت: تاکنون محصولات این واحد به ۲۰ کشور جهان از جمله آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان و بازارهای هدف صادر شده است.

وی میزان صادرات این واحد تولیدی را در سال قبل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به افزایش کشورهای متقاضی میزان صادرات این واحد در سال جاری دو برابر شود.

در مازندران ۲۲۰ واحد فناور وجود دارد که تاکنون محصولات این شرکت‌ها به کشورهای افغانستان، ترکیه، عراق، فنلاند، ایتالیا و غیره صادر شده است و به گفته علی معتمدزادگان، لیزرتک، دستگاه‌های زیباسازی پوست، خشک کن شالی و غیره از جمله محصولات صادر شده به شمار می‌رود.

اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان هفت برابر شده است
علی معتمدزادگان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان ۷.۵ برابر شده است، میزان اشتغال را دو هزار و ۶۰۰ نفر کر کرد و گفت: در استان شش مرکز رشد فعالیت می‌کند.

وی همچنین به ثبت اختراع ۵۰۰ محصول در پارک علم و فناوری استان گفت: هم اکنون ۳۰ محصول دانش بنیان در استان تولید می‌شود که روانه ۱۸ کشور از جمله کشورهای اروپایی شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت افزایش صادرات محصولات فناورانه در مازندران وجود دارد، تحریم‌ها را از جمله موانع بیان کرد و گفت: کرونا فرصت جدیدی را برای شرکت‌های فناور ایجاد کرد و بیش از ۱۹ محصول و خدمات دانش بنیان مقابله با کرونا در استان تولید شده است.

کرونا فرصت جدیدی را برای شرکت‌های فناور ایجاد کرد و بیش از ۱۹ محصول و خدمات دانش بنیان مقابله با کرونا در استان تولید شده است

معتمدزادگان انعطاف پذیری را از جمله ویژگی‌های شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد.

شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های خوبی برای صادرات دارند
احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به راه اندازی خط اعتباری ویژه شرکت‌های دانش بنیان در استان اظهار داشت: در قالب این خط به فن آوران در کمترین زمان تسهیلات داده می‌شود.

خارجی‌ها چشم انتظار محصولات دانش بنیان مازندران

وی با بیان اینکه ۸۰ شرکت دانش بنیان در استان مستقر است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت‌های خوبی برای تولید محصول و صادرات دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین راه اندازی دفتر فن بازار منطقه‌ای در استان را در رونق بازار، شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و فناور مهم توصیف کرد.

استاندار مازندران یادآور شد: شرکت های دانش بنیان باید شرایط را برای ترغیب صاحبان سرمایه به سرمایه گذاری مولد و اشتغال و توسعه صادرات فراهم کنند.

شرکت‌های دانش بنیان مازندران تاکنون در طراحی و ساخت و بومی سازی قطعات پرکاربرد صنایع تلاش‌های خوبی داشته اند و توانستند با تولید مبدل حرارتی پرکاربرد در صنایع مختلف، نیاز کشور را واردات را کاهش دهند و زمینه را برای صادرات مهیا کنند.

شرکت‌های دانش بنیان مازندران سبب حرکت شمار زیادی از دانشگاهیان به سمت کسب و کارهای نوآورانه شدند و با گام نهادن در مسیر تولید، رونق را برای استان به ارمغان آورده اند.

کد خبر: ۹۹٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha