۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
توسعه سامانه ملی اشتغال و کسب و کار، محور راه اندازی نظام جامع اطلاعات بازار کار است
‌معاون وزیر تعاون:

توسعه سامانه ملی اشتغال و کسب و کار، محور راه اندازی نظام جامع اطلاعات بازار کار است

منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: این نشست با هدف نحوه تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی برای تکمیل و توسعه سامانه ملی اشتغال و کسب و کار برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری افزود: در این نشست، اهداف و ماموریت های مرتبط با سامانه ملی اشتغال و کسب و کار برای اعضای شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار تشریح شد.

وی با بیان اینکه نظام جامع اطلاعات بازار کار از  زمان برنامه سوم توسعه کشور مطرح بوده است خاطر نشان کرد: در دو دهه اخیر، به رغم اهمیت آن در سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان حوزه اشتغال و بازار کار اقدام بایسته ای در خصوص پیاده سازی آن به عمل نیامده وبنا به دلائل مختلف،   فرآیند اجرایی پروژه  در سال های اخیر با تاخیر مواجه شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اظهار داشت: سامانه ملی به فراخور نیاز هر مجموعه و دستگاه اجرایی، قابلیت ارائه خدمات تخصصی داشته و با همکاری و هم افزایی سایر دستگاه به نتایج مورد انتظار دست خواهیم یافت.

وی افزود: فرآیند اجرای پروژه، فرآیندی هشت تا ده ساله است و بهره گیری از بسترهای فضای مجازی و استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی، موجبات تسریع و تکمیل گزارشات مرتبط با سامانه ملی اشتغال و کسب و کار را در زمان کوتاه فراهم کرده است.

منصوری تاکید کرد: خوشحالیم که با توجه به پیشرفت خوب پروژه، اولین نشست شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار برگزار شد تا با رسمیت یافتن موضوع، روند کار نظام مند شده تا با تغییر و تحولات آتی، فرآیند اجرای کار با وقفه مواجه نشده و کار دچار نوسان نشود.

وی تشریح کرد: برقراری ارتباط سیستمی بین سامانه های مختلف موجود در سطح دستگاه های اجرایی ذیربط و تبادل داده و اطلاعات جهت تکمیل و توسعه سامانه ملی اشتغال و کسب و کار به عنوان یکی از محورهای اساسی راه اندازی و استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار در کشور مورد تاکید اعضا شورای راهبری قرار گرفت.

وی گفت: دراین نشست مقرر شد با تشکیل مستمر جلسات شورای راهبری سامانه و نیز کمیته های فنی زیر بخش سامانه ملی اشتغال و کسب و کار، امکان تکمیل و به روزرسانی برخط داده ها و اطلاعات مرتبط و همچنین ارائه گزارشات مستند و دقیق در حوزه های مهارت، آموزش و بازار کار کشور به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری های کلان در حوزه های مرتبط به وجود آید.

اولین نشست شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار با حضور اعضای شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار  ودستگاه های مختلف اجرایی ذیربط در وزارتخانه برگزار شد.

کد خبر: ۹۹٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha