۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
نیاز کشور به واردات ۷ میلیون تن گندم| دولت مقصر است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

نیاز کشور به واردات ۷ میلیون تن گندم| دولت مقصر است

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اقدام بی منطق دولت در کاهش دادن قیمت خرید تضمینی گندم گفت: در سال جاری به دلیل کاهش نزولات، به پنج الی هفت میلیون تن گندم برای واردات نیاز داریم.

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی با اعلام اینکه لازم نیست همه محصولات کشاورزی را در داخل کشور تولید کنیم، محدودیت های آبی را بهانه چنین اظهار نظری قرار داد و گفت: نیاز ما به گندم ۱۲ الی ۱۴ میلیون تن است.

وی معتقد است در سایر دانه ها نظیر جو و ذرت هم توانِ تولید داخلی نداریم.

اعظمی ادامه داد: این منطقی به نظر نمی رسد که با توجه به محدودیت های آب و زمین و منطقه، دست به کشت بزنیم اما گندم محصولی استراتژیک و غذای اصلی مردم است.

این نماینده مجلس گفت: دولت برای اجرای اصلاحیه قانون خرید تضمینی زیر بار نرفت. ما به وزیر قیمت را برای هر کیلو، ۶ هزار تومان پیشنهاد دادیم ولی ایشان رقم ۵ هزار تومان را به هیئت دولت بردند و دولت ۴ هزار تومان را قبول کرد.

اعظمی یادآور شد: وقتی دولت دید که مردم مزارع گندم را خوراک دام می کنند، هزار تومان به این رقم اضافه کرد؛ آن هم با منت! ولی امروز واردات هر کیلو گندم برای دولت تا ۱۰هزار تومان هزینه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: هر ساله قیمت خرید تضمینی گندم باید در تیر و نهایتا مرداد ماه به کشاورزان اعلام شود. لذا در سال جاری به دلیل کاهش نزولات، به ۵ الی ۷ میلیون تن گندم برای واردات نیاز داریم.

کد خبر: ۹۹٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha