۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
طرح هادی ۱۱۸ روستای زنجان بازنگری شد
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

طرح هادی ۱۱۸ روستای زنجان بازنگری شد

زنجان- خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: طرح هادی ۱۱۸ روستای استان طی یک سال گذشته بازنگری و تهیه شده است.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال گذشته طرح هادی روستایی در ۱۰۵ روستای استان از اعتبارات ملی، استانی و دهیاری تهیه و بازنگری شد،گفت: در طول یک سال گذشته نیز طرح هادی برای ۱۱۸ روستای استان بازنگری و تهیه شده است.

وی اظهار کرد: تهیه طرح هادی و بازنگری آن ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهند و اینکه چه نوع کاربری‌ها و فضاهایی باید در افق‌های بلندمدت روستا در نظر گرفته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در سال جاری پیش بینی می‌شود طرح هادی ۵۰ روستای استان زنجان تهیه و مورد بازنگری قرار گیرد.

خواجه ای تاکید کرد: با توجه به جمعیت روستایی یک نظام برنامه‌ریزی تحت عنوان طرح هادی روستایی برای وضعیت کاربری‌ها، توسعه روستا و مشخص شدن محدودیت روستاها تعریف می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از روستاهای پرجمعیت در پایان افق ۱۰ ساله طرح‌های هادی روستایی و به دنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها و طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به هنگام‌سازی می‌باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ابراز کرد: تلاش می‌شود جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به تقاضاهای جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود از این رو موضوع بازنگری در طرح‌های هادی مطرح می‌شود.

کد خبر: ۹۹٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha