۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
خرید اوراق گواهی نیکوکاری «کرونا» بهترین راه برای مشارکت در حل بحران کرونا
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران مطرح کرد:

خرید اوراق گواهی نیکوکاری «کرونا» بهترین راه برای مشارکت در حل بحران کرونا

علیرضا تاج‌بر معتقد است که تمرکز در گردآوری وجوه برای سهیم شدن در کمک به برطرف شدن موضوع کرونا و مدیریت صحیح و مطمئن آن، از مهمترین ویژگی‌های انتشار اوراق (کرونا ۱) و (کرونا ۲) است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در خصوص انتشار اوراق گواهی نیکوکاری فرابورس در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: بازارسرمایه خانواده‌ای چند میلیون نفری شامل ارکان، متولیان و فعالان این بازار است که همواره در خصوص حوادث غیرمترقبه و بحران هایی که کشور درگیر آن شده به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده است؛ ازجمله در حوادثی مانند زلزله و سیل همواره حضوری فعالی در اقدامات خیر داشته است.

وی اضافه کرد: پیش از این صندوق‌های نیکوکاری با اهداف متفاوت خیریه در این راستا وجود داشتند؛ در حال حاضر هم با توجه به شیوع ویروس «کرونا» در کشور نیاز به اقدامات منسجم و متمرکز احساس شد، در این راستا شرکت فرابورس ایران پیش قدم شده و با مشارکت وزارت بهداشت برای نخستین بار، اقدام به انتشار اوراقی با نمادهای (کرونا ۱) و (کرونا ۲) در راستای کمک به این معضل کرده است.

تاج‌بر، طراحی این اوراق را با الگوبرداری از صندوق‌های نیکوکاری عنوان کرد و افزود: کل وجوه پذیره‌نویسی شده در اوراق (کرونا ۱) صرف اهدا و کمک به بهبود این بیماری می شود، اما اوراق (کرونا ۲) به این شکل است که منافع حاصل از وجوه جمع آوری شده، صرف کمک در درمان این بیماری می شود.        

این کارشناس بازارسرمایه در خصوص کارمزد این اوراق تصریح کرد: تمامی کارمزدهای این اوراق، شامل کارمزد ارکان، کارمزد کارگزاری و غیره آن صفر است و مشارکت کنندگان هیچ کارمزدی بابت ارکان پرداخت نمی کند. میزان مشارکت افراد هم برای هر فرد دارای کد بورسی از ۱۰۰۰ تومان با سقف نامحدود برای هر دو نوع اوراق وجود دارد.   

وی ادامه داد: جمع آوری وجوه از امروز ۲۷ اسفندماه ۹۸ آغاز می‌شود و تا۳۱ فروردین‌ماه ۹۹ ادامه خواهد یافت و همانطور که در بالا اشاره شد، افراد حقیقی و حقوقی نیکوکار می‌توانند کل مبلغی که در نظر دارند را صرف امر نیکوکارانه مقابله با کرونا کرده یا اصل مبلغ تامین شده خود را حفظ کرده و ‏منافع حاصل از سرمایه‌گذاری این مبلغ را به طرح اعطا کنند. ‏

کد خبر: ۹٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha