۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
لغو جلسه کمیته مزد/ همه چیز به روز آخر موکول شد
کرونا به نفع کارفرمایان عمل می کند؟!

لغو جلسه کمیته مزد/ همه چیز به روز آخر موکول شد

توفیقی، رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار از لغو برگزاری کمیته دستمزد خبر داد؛ همه چیز در حالی به روز پایانی سال موکول شد که شرایط کشور و کرونا، بهانه ای در دست کارفرمایان شده تا به دنبال حداقل افزایش باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، شب گذشته جلسه شورای عالی کار پس از سه هفته وقفه برگزار شد تا تکلیف میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ تعیین شود اما به دلیل اختلاف نظر میان دیدگاههای بخش دولتی، کارفرمایان و نمایندگان کارگری بر سر این موضوع مقرر شد تا جلسه بعدی شورای عالی کار روز چهارشنبه برگزار شود.

یک منبع آگاه شب گذشته(دوشنبه ۲۶ اسفند ماه) در گفتگو با خبرنگار بازار اعلام کرد که به منظور نزدیک کردن دیدگاه این سه ضلع شرکای اجتماعی بر سر میزان افزایش حقوق کارگران قرار است امروز(سه شنبه ۲۷ اسفند ماه) کمیته مزد برگزار شود.

اما امروز فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: جلسه کمیته مزد امروز برگزار نمی شود.

رئیس کمیته مزد کانون شورای اسلامی کار  گفت: برگزاری این جلسه به چهارشنبه صبح (۲۸ اسفند ماه) موکول شد و مقررشد بعد از این جلسات شورای عالی کار برگزار و تکلیف میزان افزایش حقوق کارگران تعیین شود.

کارگران باید برای اطلاع از تصمیم نهایی افزایش حقوقشان، منتظر روز و لحظات پایانی سال ۱۳۹۸ باشند که البته با توجه به شرایط کشور، شیوع کرونا و مواضع سفت و سخت کارفرمایان، باید در انتظار افزایشی کمتر از ۲۰درصد  .و یا نهایتا همان ۲۰درصد باشند.

کد خبر: ۹٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرضاجمالی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
      0 0
      بهتر است ازوزیر کار ونماینده کارفرما به دلیل عمل نکردن به ماده ۴۱ قانون کار بهدی ان عدالت اداری شکایت کرد