سوگیری فیسبوک در مقابل کاربران ایرانی
«بازار» گزارش می دهد

سوگیری فیسبوک در مقابل کاربران ایرانی

فیسبوک مدعی است هکرهای ایرانی بسیاری از دستگاه های دفاعی و امنیتی کشور آمریکا را آماج حملات سایبری قرار داده اند؛ این شرکت در یک اقدام غیر منتظره بیش از ۳۰۰ حساب کاربران ایرانی را مسدود کرد .

به گفته بازار به نقل از « sky News »، فیسبوک دریک  اطلاعیه رسمی از حمله سایبری هکرهای ایرانی به نظامیان آمریکایی خبر داد؛ این غول فناوری مدعی است تمامی اقدامات  به سرعت شناسایی و روندهای پیشگیرانه انجام شده است. گفتنی است،  اگر چه صحت  انجام این اقدامات هنوز تایید نشده است اما در اظهارات فیسبوک نام  ایران  صراحتا چندین بار تکرار شده است .

فیسبوک می‌گوید که این حمله برنامه‌ریزی شده را می‌توان بخشی از یک کارزار بزرگ جاسوسی آنلاین  تحت عنوان  عملیاتی با منابع خوب و پیوسته توصیف کرد که از چندین سال پیش شروع شده است  و  حملات دستجات کوچک و گاها بزرگ هکرهای سایبری را پیگیری و ممانعت می کند. 

بر اساس این گزارش  این حملات سایبری کارکنان بخش های هوا -فضا و بخش های دفاعی را هدف قرار داده بودند که یکی از بزرگترین اقدامات جاسوسی هکرهای ایرانی بوده است که  دستگاه های بالارده کشور آمریکا را آماج حملات قرار داده است. در واقع، این هکرها از وب سایت‌های جعلی برای سرقت اطلاعات و ورود به سیستم پروفایل کاربران همچنین دسترسی به حساب‌ها و ایمیل‌های شخصی و شرکتی آنها استفاده می‌کردند.

فیس بوک مدعی است، این گروه هکرها که در میان سیستم‌های امنیتی به گروه «لاک پشت» مشهورند، حدود ۲۰۰ فرد مرتبط با ارتش همچنین شرکتهای دفاعی و هوا و فضا را در ایالات متحده هدف گرفته بودند و از سیستم‌هایی همچون فیشینگ استفاده می‌کردند تا اهداف خود را از فیسبوک دور و دستگاههای آنها را با بدافزارها آلوده کنند.

این غول رسانه‌ای همچنین تصریح کرد : گروه هکری مزبور با استفاده از شخصیت‌های آنلاین جعلی به برقراری ارتباط با اهداف مورد نظر خود و همچنین جلب اعتماد آنها ظرف چند ماه اقدام کرده و سپس اهداف موردنظرشان را به سایت‌های دیگری هدایت می‌کردند تا با کلیک کردن بر روی لینک‌های مشخص دستگاه‌های آنان را به بدافزار جاسوسی آلوده کنند.

 اما اکنون فیسبوک پا را فراتر گذاشته و هکرهای جاسوسی موسوم به ایران را به ایجاد پروفایل های جعلی در سایر پلتفرم ها از جمله لینکدین و توئیتر را نیز محکوم کرده است؛ در همین راستا، شرکت لینکدین تحت مالکیت مایکروسافت اعلام کرد که تعدادی از حساب‌های کاربری را حذف کرده و توئیتر نیز اعلام کرد که در حال بررسی دقیق  ابعاد این اقدامات و اطلاعات ارائه شده در گزارش فیس بوک می باشد.

البته ناگفته نماند، فیسبوک تا به  اکنون چندین بار بسیاری از حملات هکرها به دستگاه های آمریکایی را به ایران نصبت داده است و تا به اکنون به دلایل نا معلوم صحت بسیاری از  این اظهارات در لفافه باقی مانده است؛ فیس بوک ادعای اخیر خود را با مسدود کردن بیش از ۳۰۰ حساب کاربری ایرانی به پیش برده است.

کد خبر: ۹۹٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha