۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
ورود ۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن برکت به کردستان/ واکسیناسیون شتاب می گیرد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

ورود ۴ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن برکت به کردستان/ واکسیناسیون شتاب می گیرد

سنندج- تزریق واکسن کرونا به سنین هدف در استان کردستان در حالی همچنان ادامه دارد که از ۲۳ تیرماه در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کوو برکت وارد این استان شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف در استان کردستان همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، میزان استقبال از تزریق واکسن در بعضی از شهرهای کردستان حداقلی است.

با تولید انبوه واکسن کوو برکت، وضعیت تزریق واکسن به گروه های هدف در استان کردستان وارد روند رو به رشدی شده است و پیش بینی می شود که با این وضعیت گروه های هدف بیشتری از این مهم بهره مند شوند.

ورود واکسن کوو برکت به استان کردستان از هفته قبل رسانه ای شد و حال بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از مجموع شش هزار و ۸۵۰ دوز واکسن اختصاص پیدا کرده به استان، چهار هزار و ۵۰۰ دوز آن وارد استان شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در این خصوص به خبرنگار بازار، گفت: ۶ هزار و ۸۵۰ دوز واکسن برکت به استان کردستان اختصاص داده شده که بیش از ۴ هزار دوز آن از ۲۳ تیرماه وارد استان شد.

ابراهیم قادری ضمن اشاره به وضعیت تزریق واکسن کوو برکت در استان کردستان، بیان کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تاکنون در مجموع ۱۵۹ مورد از این نوع واکسن به گروه های هدف تزریق شده است.

وی ضمن اشاره به استقبال صورت گرفته برای دریافت واکسن کوو برکت در استان کردستان، یادآور شد: خوشبختانه میزان استقبال از تزریق واکسن کوو برکت در کردستان رضایت بخش است و روند تزریق این واکسن طی روزهای آینده بیشتر هم می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اینکه بیشترین استقبال از دریافت واکسن کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: میزان استقبال در شهرهای قروه، بیجار، سنندج، دیواندره و دهگلان خیلی رضایت بخش بوده است.

وی با اشاره به عدم استقبال گروه های هدف برای دریافت واکسن کرونا، اظهار کرد: متاسفانه ساکنان دیگر شهرهای استان استقبال کمتری از این مهم داشته‌اند که انتظار می رود هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

قادری ضمن اشاره به احتمال اوج گیری مجدد ویروس کرونا در استان کردستان، گفت: با احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری از اواخر تیرماه، خطر جدی بعضی از شهرهای استان از جمله مریوان، سرواباد و بانه را تهدید می‌کند.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، افزود: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته متاسفانه شیوع مجدد ویروس کرونا در استان کردستان آغاز شده است و انتظار می رود که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع مجدد این ویروس به جد جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان تزریق واکسن کوو برکت در این استان طی روزهای آینده بیشتر می شود و به همین دلیل گروه های هدف بیشتری تحت پوشش واکسن قرار می گیرند.

کد خبر: ۹۹٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha