۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
تورم در آمریکا یک نگرانی واقعی است
رئیس کمیسیون بودجه سنای آمریکا:

تورم در آمریکا یک نگرانی واقعی است

سندرز، رئیس کمیسیون بودجه سنای آمریکا تاکید کرد تورم در آمریکا یک نگرانی واقعی است.

 به گزارش بازار، رئیس کمیسیون بودجه سنای آمریکا تاکید کرد تورم در آمریکا یک نگرانی واقعی است.

در حالی که قانونگذاران آمریکایی درباره یک لایحه بودجه ۳/۵ تریلیون دلاری به توافق رسیده اند، وُلف بلیتزر مجری شبکه تلویزیونی سی ان ان، از سناتور برنی سندرز (Bernie Sanders) رئیس کمیسیون بودجه سنای آمریکا پرسید: تورم یک مشکل واقعاً جدی است، نه برای ثروتمندان، بلکه برای طبقه متوسط و مستمندان. قیمت بنزین گالنی ۴ یا ۵ دلار است. برای ثروتمندان مهم نیست، اما برای مردم طبقه متوسط مهم است. آقای سناتور، اکنون شما چقدر درباره تورم نگران هستید؟

سندرز: من در میان مسائل بسیار دیگری، درباره تورم نیز نگران هستم. می‌دانید این لایحه، این ۳/۵ تریلیون دلار و شش میلیارد دلار دیگر در طرح موسوم به «طرح دو حزبی زیرساختار»، هزینه خود را تامین خواهد کرد. هزینه آن از راه‌های مختلف، اما به طور چشمگیر از طریق مالیات‌های بیشتر بر ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ، تامین خواهد شد. بنابراین، این نباید بر نگرانی‌ها درباره تورم، بیفزاید.

مجری: چون مشکل تورم به طور بالقوه، مشکل بزرگی است. شما و من دولت جیمی کارتر (رئیس جمهور اسبق آمریکا) را به یاد داریم. وی نتوانست برای بار دوم رئیس جمهور آمریکا شود که بخشی از آن به دلیل بحران گروگانگیری در ایران بود، اما همچنین به دلیل تورم و نرخ بالای بهره بود که آمریکا را در آن زمان، بیچاره کرده بود.

سندرز: تورم یک نگرانی واقعی است، اما ما همچنین باید در این باره نگران باشیم که دستمزد بسیاری از کارگران در این کشور تقریباً به مدت ۱۵ سال افزایش نیافته است. مردم بسیار بیشتر از توان شان برای (هزینه های) مراقبت از کودک، دانشگاه و مراقبت‌های بهداشتی پرداخت می‌کنند؛ و این مصوبه شروع به رسیدگی به این نگرانی‌ها می‌کند.

کد خبر: ۹۹٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha